ما پیروزیم- ۱۸۶/

برگزاری کارگاه آموزشی راویگری راهیان نور در لرستان

«علی مرادی ورمزیار» گفت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان برای پشتیبانی از قرارگاه‌های راهیان نور 50 نفر راوی شناسایی و در هفته پیش رو کارگاه آموزشی راویگری را برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۳۳۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ - 12March 2019

«علی مرادی ورمزیار» مسئول راهیان نور اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، با بیان اینکه لرستان به عنوان خاکریز دوم همواره محل عبور کاروان‌های راهیان نور بوده، اظهار داشت: لرستان در دوران دفاع مقدس محل عبور رزمندگانی بود که برای استراحت و تجدید قوا در این مکان اتراق می کردند.

وی با اشاره به اینکه لرستان پشتیبان قوی برای جنگ بود گفت: دشمن برای قطع پشتیبانی جنگ و ناامن کردن این استان  یک هزار و 500 موشک و بمب بر سر این استان فرو ریخت به طوری که شهر پلدختر را با خاک یکسان کرد.

مرادی ورمزیار با بیان اینکه «پلدختر» هویزه دوم است و نقش لرستان در دوران دفاع مقدس را باید به آحاد جامعه نشان دهیم، تصریح کرد: این نقش بزرگ را با تکمیل هر چه سریع‌تر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان باید به مردم شریف ایران بشناسیم.

وی به فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بنیاد یک سازمان سیاست‌گذار و نظارت کننده در امر راهیان نور است اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان برای پشتیبانی از قرارگاه‌های راهیان نور تعداد 50 نفر راوی شناسایی و در هفته پیش رو کارگاه آموزشی راویگری برگزار خواهد کرد.

مسئول راهیان نور اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت: کاروان‌های راهیان نور در محل‌ها و پناهگاه‌های زیر زمینی شهر خرم آباد و سایر نقاط شهرستان‌ها که با موشک بمباران شده‌اند عبور کنند تا مردم را با این تجربه گران سنگ مبارزان لرستانی آشنا کنند.

وی به ابلاغ سند ملی راهیان نور و فعال کردن حوزه‌های مرتبط اشاره و تصریح کرد: راهیان نور به عنوان یک فرهنگ غنی برای ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت است، استان لرستان در سال گذشته بیش از 9 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کرده است.

مرادی ورمزیار با بیان اینکه جوانان به درک عمیقی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس رسیده‌اند گفت: در سال جاری از 15 اسفند ماه اعزام کاروان‌های راهیان نور شروع و امیدوارم تا 15 فروردین سال 98 که پایان اعزام کاروان‌های راهیان نور است شاهد استقبال پرشور جوانان انقلابی این سرزمین باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار