نماینده ولی‎فقیه در استان البرز:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه‌ دستگاه‌ها و نهادهاست

آیت‎الله سید مهدی حسینی همدانی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده یک دستگاه و نهاد نیست و همه باید در راستای ترویج این فرهنگ قدم بردارند و به ‌اندازه توان و قوه خود این کار را به اشکال مختلف انجام دهند.
کد خبر: ۳۳۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ - 12March 2019

به گزارش دفاع‎پرس از کرج، آیت‎الله «سید مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی‎فقیه در استان البرز به مناسبت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید، با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ اظهار داشت: انشاالله همه ما در مسیر شهدا حرکت کنیم و از انوار نورانی که در این برهه از تاریخ و در این قطعه از جغرافیای عالم ساطع و منتشر کردند بهره بند شویم.

وی با بیان اینکه شهدا تربیت ‌شدگان مکتب اهل ‌بیت علیهم‌‎السلام هستند، گفت: شهدا در حقیقت از شکل تجسم‌ یافته دستورات و منویات اهل ‌بیت علیهم ‌السلام بهره بردند تا به درجه والای شهادت نائل آمدند. زیرا تأسی به رسول خدا (ص) و الگو قرار دادن ایشان انسان را به مقصد می‌‎رساند و کسانی که پیامبر (ص) و اهل‌ بیت علیهم‌ السلام را الگو قراردادند به مقاصد عالیه رسیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه‌ دستگاه‌ها و نهادهاست، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده یک دستگاه و نهاد نیست و همه باید در راستای ترویج این فرهنگ قدم بردارند و به ‌اندازه توان و قوه خود این کار را به اشکال مختلف انجام دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: دشمنان بدون وقفه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سعی در القای ناامیدی و ناکارآمدی نظام‌ دارند و دستورکار ایادی داخلی آنها این است که نارضایتی  و ناکارآمدی را افزایش دهند تا مشکلات زیادی دامن‎گیر کشور شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز توکل به خدا را مهم ‌ترین شاخصه  و عامل حفظ، پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این توکل به خدا و خداباوری هم در امامین انقلاب و هم در مردم ما که تربیت‌شده این مکتب هستند مشهود و قابل ‌رؤیت است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در نسل سوم و چهارم انقلاب تقویت شود، تأکید کرد: جوانان نیروی پیشران کشور هستند که توان گفتمان سازی دارند و آینده کشور نیز در دستان آن‌هاست. در آغاز چله دوم انقلاب و در اوج حملات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن رهبر معظم انقلاب پیام مهمی را خطاب به جوانان که مدیران آینده کشور در بین آن‌هاست منتشر کردند که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و نسل جدید انقلاب باید به طرق مختلف به  سلاح موثر فرهنگ ایثار و شهادت مسلح شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها