بیانیه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس به مناسبت روز بزرگداشت «شهدا»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت «شهدا» را گرامی داشت.
کد خبر: ۳۳۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ - 13March 2019

بیانیه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس به مناسبت روز بزرگداشت «شهدا»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، در متن بیانیه سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهیدان مظهر هدف، تلاش و تداوم هستند.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

در روزهای واپسین سال، عطر دل انگیز پاسداشت شهدا و ایثارگران به مشام عاطفه مان می رسد که در این تقارن جان افزا به یادواره هایی از یک تاریخ رشادت و یک عمر از خودگذشتگی می رسیم. زیباترین تاویل و شرح معنی از شانیت و منزلت شهدا را می توان در فرمایشات مقام معظم رهبری یافت آنجا که معظم له خون شهیدان را تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی بر می شمارند.

شهادت ماحصل سلامت روان و دارا بودن روح شجاعت و انتخاب آگاهانه یک جامعه است که همانا این انتخاب ریشه در قدرت، قوت، صبر و پویایی یک جامعه دارد.

در مکتب توحید آن رسالتی گرانمایه و ارجمند است که غایتش قرب و رضایت خداوند باشد. اینگونه است که شاخص ترین دستاورد جاویدان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) احیای اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

جهاد مقدس شهید و خون پاکی که در این راه نثار می کند عامل بقای  فرهنگ تشیع سرخ علوی است و همچنین تداوم بخش ارزش های است که انسانیت، عدالت و آزادی در پرتو آنها جان و رمق می گیرد.

آبروی دین و آزادی مان از صدر اسلام تا کنون مرهون خون طیبه شهداست پس بر نسل امروز و همین طور نسل های آتی پاسداشت و ارج گذاری به راه شهداء، این افلاکیان توحیدی و ایثارگران، این سوخته بال های معطر به عنایت الهی ، وظیفه ای است خطیر؛ تا  که در سایه سار آن و در چشم انداز فرهنگی جامعه تلالویی از ایثار و شهادت جلوه گر راه باقی تا غایت رستگاری باشد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ضمن گرامیداشت ۲۲ اسفند که سالروز تشکیل بنیاد شهید و به نام روز شهید نامگذاری شده، برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران آرزوی بهروزی و سلامتی و برای خادمان بزرگوار شهدا و ایثارگران توفیقات روز افزون خدمت خاشعانه و خاضعانه به منظور اعتلای فرهنگ والای ایثار و شهادت از درگاه احدیت مسئلت می نماید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس

سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار