در تقارن اولين شب جمعه ماه رجب و آخرین شب جمعه سال 97 برگزار می‌شود؛

برگزاری ویژه برنامه «لیلة الرغائب» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

در اولین شب جمعه ماه رجب، و در تقارن با آخرین شب جمعه سال 97، ویژه برنامه مراسم لیلة الرغائب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ - 13March 2019

برگزاری ویژه برنامه «لیلة الرغائب» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)به گزارش دفاع‌پرس از تهران به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، ویژه برنامه مراسم لیلة الرّغائب، شامگاه پنج‌شنبه 23 اسفندماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجّت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و قرائت دعای کمیل توسط حاج محمد رضا غلامرضازاده در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه، معروف به لیلة الرغائب است که اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏‌شود.

رغائب جمع رغیبه است به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می‌‏آید، در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است. کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‏‌اند که پیامبر (ص) فرمود: «هر کس این نماز را در این شب برپا دارد، ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود و به او می‏ گوید: ای دوست من مژده می ‏دهم تو را که از هر شدّت و سختی نجات یافتی، نمازگزار می‏گوید: تو کیستی که من تاکنون چنین صورتی زیبا با چنین جلوه ‏ای ندیدم و سخنی شیرین‏تر از کلام تو نشنیده ‏ام و بویی بهتر از بوی تو نبوئیدم در پاسخ می‏گوید: من همان نماز لیلة الرغائبم که شما انجام دادی.

امشب آمده‏‌ام نزدت باشم تا حق را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من در عرصه قیامت سایه بر سر تو خواهم افکند پس خوشحال باش که خیر از تو معدوم نخواهد شد.

مراسم قرائت دعای پرفیض کمیل در شب لیله الرغائب بصورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع)، مقدم زائران، عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) به این مراسم را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها