مراسم بزرگداشت «روز شهدا» در ستاد ارتش برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای والامقام مدافع حرم، صبح امروز در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ - 14March 2019

مراسم بزرگداشت «روز شهدا» در ستاد ارتش برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش طی سخنانی در این مراسم با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران که می‌فرماید: «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»؛ اظهار داشت: شهادت در ظاهر نوعی مرگ است اما در واقع حیاتی حقیقی است؛ چراکه بر اساس این آیه که با تاکید هم بیان شده است، شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. لذا شهید و شهادت مقامی ویژه و جایگاهی رفیع در پیشگاه الهی است و بسیاری از اولیا، بزرگان و علما همواره برای رسیدن به فیض شهادت دعا می‌کردند.

وی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه ۴۸ هزار شهید سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از جمله شهدایی که همواره باید به حال او غطبه خورد، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است. مرحوم حضرت آیت‌الله بهاءالدینی که خود شخصیتی بزرگ و عالمی وارسته بود، درباره شهید صیاد شیرازی فرمودند: «صیاد یکپارچه نور است». در حقیقت شهید صیاد شیرازی یک نظامی جهادگر هم در عرصه جهاد اصغر و هم در میدان مبارزه با هوای نفس یعنی جهاد اکبر بود که همیشه برای رسیدن به فیض شهادت دعا می‌کرد و پیوسته در این مسیر حرکت می‌کرد. امیدواریم همه ما نیز توفیق یابیم راه شهیدان را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صنعت‌پور در ادامه به اهمیت یاد مرگ در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: تفکر درباره عالم قبر و احوالات قیامت مکرر در آیات و روایات آمده است و علما و شخصیت‌های بزرگ اسلامی نیز همواره یاد مرگ را توصیه کرده‌اند چراکه اگر در جامعه ای یاد مرگ نباشد، آن جامعه به انواع فسادها و گرفتاری ها مبتلا خواهد شد. بنابراین باید همیشه از خداوند بخواهیم که در زندگی دنیوی، دوری از دنیای حرام، توجه به عمل صالح و آمادگی قبل از مرگ را روزی ما قرار دهد.

در پایان این مراسم، به یاد روح بلند و آسمانی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مرحوم اکبر شریعت، یکی از یادگاران حماسه سرای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و خالق اثر ماندگار «کربلا کربلا ما داریم می آییم» که شب گذشته دعوت حق را لبیگ گفته و به یاران شهیدش پیوست، با ذکر مصیبت شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، حمد و سوره ای قرائت شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار