مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری 264 یادواره شهدا در آموزشگاه‌های خراسان جنوبی

«محمدعلی واقعی» گفت: از ابتدای سال جاری، 228 بازدید و دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگران داشته‌ایم و 264 یادواره شهدا در آموزشگاه‌های استان خراسان جنوبی برگزار شده است.
کد خبر: ۳۳۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 16March 2019

برگزاری 264 یادواره شهدا در آموزشگاه های خراسان جنوبیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ستاد اسکان فرهنگیان در ایام نوروز 14 پایگاه و 175 آموزشگاه و یک هزار و 181 کلاس درس آماده شده است.

وی افزود: ثبت‌نام از 3 اسفند آغاز و تا 23 اسفند ادامه دارد و مدارس از 29 اسفند تا 12 فروردین آماده پذیرش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد: پیک موتوری برای راهنمایی مسافرانی که ناآشنا هستند آماده شده که از محل پذیرش تا مدارس مرتبط مسافران را هدایت کند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته 116 هزار و 374 نفر روز پذیرش شده که بخش عمده‌ای فرهنگی و نه هزار و 358 نفر روز هم غیرفرهنگیان بوده‌اند، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد برای استفاده از غیرفرهنگیان هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص کیفیت کلاس‌های اسکان تصریح کرد: کلاس‌های ویژه، سوئیت مانند، درکلاس‌های نوع الف تخت حذف می‌شود و بقیه امکانات را دارد و کلاس‌های نوع ب نیز تلویزیون و یخچال به صورت عمومی استفاده می شود.

واقعی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بیان داشت: در بیانیه رهبری دغدغه ایشان نوجوانان و جوانان و استفاده از این ظرفیت است که باتوجه به رسالت آموزش و پرورش که تربیتی و آموزشی است تأکید کردیم تا از تجربیات همکاران در سمت های مختلف استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش مان را در دوره ابتدایی گذاشتیم چرا که اگر این نگاه برای این گروه به درستی شکل بگیرد، دغدغه هایمان در سنین نوجوانی و جوانی کمتر خواهد بود و آسیب‌های کمتری را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

چاپ بیانیه گام دوم انقلاب در کتب تحصیلی سال آینده

وی عنوان کرد: چون این بیانیه یک سند است و دورنمایی از انقلاب را ترسیم کرده اند در تألیفات جدید در وزارتخانه این موضوع بررسی شده و در کتب درسی در سنوات آتی گنجانده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص اقدامان این اداره کل در حوزه ایثار و شهادت گفت: از ابتدای سال جاری، 228 بازدید و دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگران داشته‌ایم و نیز 264 یادواره شهدا در آموزشگاه های استان خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی افزود: 210 تجلیل از ایثارگران، 29 مورد احداث یادمان و برگزاری اجلاسیه دانش آموزی کنگره شهدا که یکی از فعال‌ترین اجلاسیه‌ها بوده، از جمله مهم ترین اقدامات در حوزه ایثار و شهادت در سال 97 بوده است.

واقعی همچنین در خصوص وضعیت ورزش و فضاهای ورزشی متذکر شد: احداث پنج زمین چمن مصنوعی در استان، احداث سالن ورزشی کار و دانش امام خمینی (ره)، برگزاری المپیاد ورزشی و تکمیل استخر ورزشی دانش آموزان شهرستان بشرویه از جمله مهمترین پروژه‌ها در این حوزه بوده است.

این مسئول در خصوص اقدامات سوادآموزی استان خراسان جنوبی بیان داشت: جزو 10 استان برتر در معاونت سوادآموزی بودیم و در حالی که میانگین کشوری 95 درصد است در استان خراسان جنوبی این میانگین 96 درصد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها