رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی در دهه فجر سال ۹۸ افتتاح شود

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی حتما در دهه فجر سال ۹۸ افتتاح شود.
کد خبر: ۳۳۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ - 18March 2019

مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی در دهه فجر سال ۹۸ افتتاح شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با «احیامحمد امیری» مدیر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به تشریح اقدامات صورت گرفته در این اداره‌کل پرداخت سپس هر یک از کارکنان اداره فعالیت‌ هایی که در سال ۹۷ انجام دادند را بیان کردند.

در ادامه «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ کشور ما دفاع مقدس است که با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و می‌توان اینگونه تشبیه کرد که دفاع مقدس مانند یک سد بزرگ مملو از آب است که باید این آب را برسانیم به دریاچه های پایین دست که بتوانند از این آب استفاده کنند.

جعفری با بیان اینکه هر موفقیتی که تاکنون کسب کردیم مدیون دفاع مقدس هستیم گفت: اگر در حوزه دانش، فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی و غیره توفیقی کسب کردیم به برکت و آموزه‌های دفاع مقدس است.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: به میزانی که از ارزش‌های دفاع مقدس فاصله گرفتیم به همان میزان دچار چالش در کشور شدیم.

وی تصریح کرد: امروز در حوزه بین‌الملل آموزه‌های دفاع مقدس برای ما ظرفیت‌های جهانی ایجاد کرده؛ اگر امروز در بحث منطقه و مواجه با نظام سلطه به توفیقات بزرگی دست یافتیم ناشی از تفکر دیروز و تفکری که در دفاع مقدس داشتیم بود.

جعفری بیان داشت: در خراسان شمالی به رغم اینکه استان نوپایی است، ولی اقدامات خوبی در آن صورت گرفته اما یکی از مشکلاتی که گریبان گیر این استان است تغییر زودهنگام استانداران خراسان شمالی است.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال بعد مصوب می‌شود که مسئول صدور مجوز برای تولید فیلم‌های سینمایی، سریال ها، موسیقی و به طورکلی کارهای هنری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی اضافه کرد: برای توجیه اهمیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی بهتر است استاندار و اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار خراسان شمالی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس تهران بازدید به عمل آورند.

جعفری افزود: همچنین ما در مجموعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس تهران پذیرای پیشکسوتان دفاع مقدس نیز هستیم که در صورت تمایل می‌توانید پیشکسوتان دفاع مقدس استان خود را جهت بازدید به این مرکز فرهنگی اعزام کنید.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در خراسان شمالی فرماندهان دفاع مقدس گمنام زیاد داریم، گفت: توصیه می‌کنم هر چه زودتر اقدامی در خصوص تاریخ شفاهی این فرماندهان انجام دهید.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است و در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند اگر من رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را به عهده می‌گرفتم؛ در همین راستای بهتر است برای فعالان فضای مجازی شورایی ایجاد شود که هر سه ماه یکبار جلسه‌ای برگزار کنید و تولید محتوا داشته باشید.

جعفری خراسان شمالی را دارای ظرفیت بسیار خوب در حوزه هنر دانست و افزود: این استان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تئاتر، سینما، موسیقی و مستندسازی است که باید از این ظرفیت استفاده کرد و به آن جهت داد.

این مسئول گفت: افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را باید مورد توجه قرار دهیم و تلاش شود تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی حتما در دهه فجر سال ۹۸ افتتاح شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها