سخنگوی کاخ سفید؛

عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی/ آماده گفتگو با ایران بر اساس احترام متقابل هستیم

سخنگوی کاخ سفید در روز گذشته آمادگی واشنگتن را برای گفتگو با ایران بر اساس احترام متقابل اعلام کرد.
کد خبر: ۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹ - 21September 2013

عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی/ آماده گفتگو با ایران بر اساس احترام متقابل هستیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، در حالی که با بیان مواضع همکاری جویانه از سوی ایران گمانه زنی های زیادی در مورد امکان آغاز مذاکرات ایران و امریکا در روزهای اخیر مطرح شده است، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید طی سخنانی در روز گذشته اعلام کرد واشنگتن آمادگی دارد گفتگوها با ایران را در مسائل مختلف به ویژه برنامه هسته ای ایران بر مبنای احترام متقابل آغاز نماید.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در این رابطه گفت: موضوعات مختلفی وجود دارد که دو کشور می توانند بر مبنای احترام دوجانبه مذاکرات خود را در مورد آنها آغاز نمایند. این مقام امریکایی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اعلام نمود این زمان فرصت مهمی برای ایران می باشد که صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود به جهان را نشان دهد.

ارنست جاش همچنین در پاسخ به سوالی در مورد احتمال دیدار روحانی و اوباما بیان داشت هیچ برنامه ی از پیش تعیین شده ای برای ملاقات دو رئیس جمهور تدوین نشده است؛ هر چند برخی تحلیل گران سخنان این سخنگوی کاخ سفید در مورد چگونگی دیدگاه واشنگتن در مورد مذاکرات با ایران نشانه مثبتی برای تعامل مقامات دو کشور تفسیر کرده اند.

شایان ذکر است اعلام آمادگی واشنگتن برای مذاکرات دوجانبه بر اساس احترام دوجانبه و متقابل در حالی صورت گرفته است که دو کشور ایران و امریکا از زمان انقلاب اسلامی دارای روابط رسمی نیستند و ایران همواره احترام متقابل را پیش شرط آغاز هرگونه گفتگویی اعلام کرده است.

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز طی سخنانی در روزهای گذشته آمادگی ایران را برای همکاری سازنده و همکاری جویانه با جامعه بین الملل اعلام نموده و گمانه زنی های زیادی در رابطه با احتمال همکاری ایران و امریکا در موضوعات مختلف و به ویژه کسب توافقی میان دو کشور در مورد کاهش تحریم ها و حل اختلافات در مورد برنامه هسته ای ایران مطرح شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار