سردار نقدی در نشست خبری:

22 میلیون بسیجی آماده دفاع از کشور هستند/ سفارتخانه آمریکا در بغداد مرکز فرماندهی داعش است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی 22 میلیون بسیجی برای دفاع از کشور خبر داد و گفت: 2 هزار گردان رزمی بسیج، خواب را از چشم دشمنان ربوده‌اند؛ به نحوی که تصور تجاوز به ایران را برای آن‌ها غیرممکن ساخته‌اند.
کد خبر: ۳۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 17November 2014

22 میلیون بسیجی آماده دفاع از کشور هستند/ سفارتخانه آمریکا در بغداد مرکز فرماندهی داعش است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامههای هفته بسیج با بیان اینکه امسال اقدامات متعددی پیشبینی شده است، اظهار داشت: همایش مشترک ائمه جماعات، هیات امنا و فرماندهان حوزهها و پایگاههای مقاومت و نیز تشویق و تکریم چهرههای محله و مسجد یادواره تخصصی عکاسان شهید، دیدار مسئولان و فرماندهان بسیج با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و تجدید میثاق با امام راحل بخشی از برنامههایی است که قبل از هفته بسیج برگزار میشود.

وی در خصوص برنامههایی که در طول هفته بسیج برگزار میشود، بیان داشت: افتتاح پایگاههای مقاومت و کانونهای اقشار و متخصصین، برگزاری مجمع بسیج شهرستانی، استانی و اقشار، اعزام تیمهای بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان در درمانگاهها و بیمارستانهای صحرایی، بخشی از برنامههایی است که در طول هفته بسیج برگزار میشود.

سردار نقدی با بیان اینکه صعود منتخبین استانها به قله چهار هزار و 100 متری شاهانکوه اصفهان یکی دیگر از برنامههایی است که در طول هفته بسیج برگزار خواهد شد، ادامه داد: برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری خواهران بسیجی کشور در رشتههای تکواندو، امادگی جسمانی و پینگپنگ و مسابقات قهرمانی کشوری برادران بسیجی سراسر کشور در رشتههای باستانی و شنا، افتتاح مرکز بسیج ورزشکاران فدراسیونهای ورزشی کشور، و دیدار با خانواده معظم شهدا بخش دیگری از برنامههایی است که در طول هفته بسیج برگزار میشود.

وی با بیان اینکه در حالی سالروز سی و ششمین ولادت و تشکیل بسیج را در کشور میگذرانیم که این تشکل در اوج اقتدار، شکوفایی، قدرتمندی و عزتمندی خود قرار دارد، بیان داشت: بسیج، نماد وحدت ملی و انسجام ملی و حضور مردم در صحنه است، به نحوی که بسیج با 22 میلیون عضو مجموعه بینظیری را تشکیل میدهد که برترینها و چشمگیرترین مردمسالاری دینی را به رخ جهانیان کشانده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: لیبرالدموکراسی غرب مردمی را در صحنه ندارد، لذا فقط برای دفاع از خودش مجبور است مزدورانی را استخدام کند؛ چراکه توانایی این که مردم را پای صندوقهای رأی بیاورد ندارد.

وی تصریح کرد: مردمسالاری دینی نه فقط در انتخابات و راهپیماییها، بلکه در همه صحنهها بیانگر حضور همهجانبه بوده و وحدت میان مردم و مسئولان را به نمایش گذاشته است، که بسیج نمادی از این مردمسالاری دینی است.

سردار نقدی تأکید کرد: 2 هزار گردان رزمی امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیتالمقدس و عاشورا و الزهرا(س) خواب را از چشم دشمنان ربودهاند؛ به نحوی که تصور تجاوز به ایران را برای آنها غیرممکن ساختهاند.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که 250 هزار حلقه تربیتی صالحین برای حضور در عرصه جنگ نرم آمادهاند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 23 هزار واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی توسط بسیج ایجاد شد که توانست برای 50 هزار نفر شغل ایجاد کند که در ادامه این امر امسال نیز پیشبینی شده 40 هزار واحد دیگر به بهرهبرداری برسد که از این تعداد تاکنون 20 هزار واحد آماده افتتاح است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اظهار به این که در عرصه ورزشی نیز بسیجیان فعالیتهای قابل توجهی داشتهاند، یادآور شد: درعرصه ورزشی بسیجیان در 120 پایگاه استعدادیابی فعالیت میکنند. علاوه بر این در مدت سه سال 2 هزار سالن ورزشی برای استفاده بسیجیان آماده شده است. همچنین قرار است هزار سالن ورزشی 9 دی و صالحین در هفته بسیج امسال مورد بهرهبرداری قرار گیرد.

وی در مورد برنامههای هفته بسیج امسال عنوان کرد: در دومین روز از هفته بسیج جشنواره بینالمللی کاریکتاتور غزه، مراسم افتتاحیه مراکز پویانمایی در 10 استان، جشنواره کشوری مدرسه عشق، و افتتاح نمایشگاه و فروشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی ازجمله برنامههایی است که در این روز برگزار میشود.

سردار نقدی با بیان اینکه در سومین روز از هفته بسیج 578 سالن ورزشی  از مجموع هزار سالن ورزشی به بهرهبرداری میرسد که این تعداد به نام کودکان شهید غزه نامگذاری شدهاند، عنوان کرد: همایش طلایهداران اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان 20 هزار پروژه عمرانی و واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی و تجلیل از خیرین عرصههای سازندگی و محرومیتزدایی، همایش اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی در 300 شهر بخشی از برنامههایی است که در روز چهارم از هفته بسیج اجرا خواهد شد.

وی به برگزاری مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان با موضوع راهی به سوی فردا و تجلیل از مادران شهدای جهان اسلام بهعنوان یکی از برنامههای روز پنجم هفته بسیج اشاره کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه شکوه هجرت دانشجویی، گردهمایی خانواده، محور تربیت پایدار در پایگاههای بسیج از جمله برنامههای پنجمین روز از هفته بسیج است.

سردار نقدی اجتماع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت و افتتاح شبکه اطلاعرسانی بسیج را از مهمترین برنامههای ششمین روز از هفته بسیج ذکر کرد و یادآور شد: شبکه اطلاع رسانی بسیج که به نام "شباب" نامگذاری شده است بزرگترین شبکه ملی اطلاعرسانی داخلی و اولین شبکه اطلاعرسانی مستقل از اینترنت است.

وی در توضیح ویژگیهای این شبکه بیان داشت: شبکه اطلاعرسانی بسیج که مستقل از اینترنت فعالیت میکند دارای تمامی ویژگیهای اینترنت است که طی 2 سال مرحله آزمایشی، اکنون آماده بهرهبرداری نهایی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که این شبکه در 30 هزار نقطه کشور اشتراک دارد، اظهار داشت: شبکه اطلاعرسانی ملی کشور که در سال 72 راهاندازی شد، اما اکنون متاسفانه هیچ اثری از آن وجود ندارد، به همین خاطر باید در این حوزه مستقل شویم؛ در واقع مدیریت ضعیفی در این عرصه اعمال شده که قابل انتقاد است.

وی اعزام شش هزار حلقه صالحین به اردوهای جهادی را یکی از برنامههای هفتمین روز از هفته بسیج دانست و ادامه داد: دیداربا پیشکسوتان بسیجی و جانبازان و برپایی چهار بیمارستان صحرایی در مناطق محروم کشور و همچنین برگزاری رزمایش بیتالمقدس با مشارکت 428 گردان بیتالمقدس و 70 گردان کوثر در استانهای فارس، بوشهر و هرمزگان بخشی از مهمترین برنامههای پایانی هفته بسیج امسال است.

سردار نقدی در پاسخ به سوال خبرنگاری از سوریه، در مورد تحولات سوریه و حمایت بسیج از مدافعان مردمی سوری اظهار داشت: بسیج از روز اول وقوع جنگ در سوریه موضعگیری خود را اعلام کرد؛ هرچند خیلیها با مراجعه به ما درخواست دادند که به سوریه اعزام شوند، اما مدیریت هوشمندانه بشار اسد در به صحنه آوردن مردم و الگوگیری از بسیج، عامل موفقیتها و پیروزیهای چشمگیری شد؛ در واقع بسیج 10 هزار نفری آموزش دیده در سوریه الگو گرفته از بسیج کشورمان است.

وی تاکید کرد: بهزودی شاهد این خواهیم بود که بسیجیان ایران، سوریه، فلسطین، لبنان و عراق در بیتالمقدس نماز میخوانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه در پاسخ به خبرنگار فای نشنال تایمز در خصوص مذاکرات هستهای عنوان کرد: ملت ما و بسیج حامی هیات مذاکرهکننده است؛ اما اگر حق مردم توسط مذاکرهکنندگان خارجی تضییع شود، از حقوق هستهای مسلم خود کوتاه نمیآییم و در مقابل متجاوزین به حقوق مسلم هستهای کشورمان ایستادگی میکنیم.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری از اسپانیا درباره موضعگیریهای بسیج در خصوص مذاکرات هستهای تاکید کرد: وارد جزئیات مذاکرات نمیشویم، زیرا مسائل مربوط به بسیج و بسیجیان وقتی را برای ما باقی نمیگذارد تا به جزئیات مذاکرات ورود پیدا کنیم؛ البته تاکنون تیم مذاکرهکننده عزت کشورمان را حفظ کرده و بهخصوص در موضع گیریهای اخیر نشان داده که از حقوق مسلم هستهای کشورمان کوتاه نمیآید.

سردار نقدی با تاکید بر این که اگر قرار بر اجحافی باشد، مطلوبتر این است که توافقی وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: تحریمهایی که اکنون علیه کشورمان اعمال میشود با تحریم بخش دفاعی کشورمان آغاز شد؛ با بررسیهای صورت گرفته مشخص شد از 2500 مواد اولیه و ابزار تولید در بخش دفاعی که از خارج وارد میشد، 450 قلم آن بیجهت وارد میشده، زیرا توانمندی داخلی برای تولید آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این بررسیها مشخص شد 950 قلم نیز قابلیت تولید در داخل را دارد و مقرر شد که بخش زیادی هم توسط گروههای تحقیقی تولید شود؛ در واقع مهمترین تجربه آن در تحریمها میگفت که توانستیم ظرفیتهای پنهان کشور را شناسایی کنیم.

سردار نقدی با ذکر مثالی از استفاده از توانمندیهای داخلی در شرایط تحریم یادآور شد: زمانی که در سال 89 در واردات بنزین مورد تحریم قرار گرفتیم با یک سال و نیم تحقیق و آزمایش توانستیم در زمینه تولید بنزین داخلی خودکفا شویم هر چند امروز در تبلیغات که علیه ما راه انداختند عنوان کردند: بنزین داخلی آلوده است در حالی که این موضوع صحت نداشت لذا مجدد به واردات بنزین روی آوردیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای رسانههای غربی مبنی بر نمایشی بودن پرواز پهپاد RQ170 که توسط متخصصان داخلی ساخته شد و به پرداز درآمد، تصریح کرد: ایران اگر میخواست کار نمایشی انجام دهد در همان روزهای اول میتوانست این کار را انجام دهد. به هر حال آنها میتوانند موفقیت ما را انکار کنند؛ ولی اگر شیطنت کنند این پهپاد میتواند به سراغ آنها رفته و با شلیک چند تیر صحت این موضوع که پهپادRQ170  ایرانی به پرئاز در آمده را به آنها نشان دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اظهار نظر در مورد رای اعتماد مجلس به وزیر علوم و اظهار نظرهای بسیج دانشجویی در این خصوص عنوان کرد: سازمان بسیج مستضعفین در چنین مواردی اظهار نظر نمیکند و اظهار نظر در مورد اینگونه مسائل را به تشکلهای دانشآموزی واگذار میکند.

وی در خصوص لایحه امر به معروف و نهی از منکر هم بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مربوط به دولت خاصی نیست، زیرا در اصل هشتم قانون اساسی، بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است، اما این که تاکنون اجرایی نشده موضوعی است که دولتها و نمایندگان ادوار گذشته مجلس باید به این خاطر از مردم عذرخواهی کنند.

سردار نقدی درباره اثرات امر به معروف و نهی از منکر نیز تصریح کرد: با انجام امر به معروف و نهی از منکر 10 هزار نفر از کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند از عملکرد خود نادم شدند؛ البته درخواست ما از رسانهها این است که مسائل مربوط به منفعت مردم مانند امر به معروف و نهی از منکر را سیاسی نکنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان این نشست به موضوع حمایت امریکا از تروریستها و تکفیریها پرداخت و با تاکید بر این که مرکز فرماندهی داعش در سفارتخانه آمریکا در بغداد قرار دارد، عنوان کرد: نقشه آمریکا با تجهیز داعش این بود که وقتی بغداد توسط آنها تصرف شود با ایران همسایه میشوند و این عاملی برای فشار بر ایران خواهد بود؛ اما وقتی پیروزیهای مقاومت مردمی در برابر داعش را دیدند برای رد گم کردن به جبهه پیروز پیوستند و حتی با ارسال نامهای از مقام معظم رهبری درخواست کردند تا به صورت مشترک مقابل داعش اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار