ما پیروزیم-۳۹۳/

موزه دفاع مقدس باید دفاع‌نامه جنگ باشد

طلبه حوزه علمیه شیراز گفت: موزه دفاع مقدس در نوع خود بی‌نظیر است و می‌تواند با اضافه شدن بخش‌های دیگر به دفاع نامه جنگ تبدیل شود.
کد خبر: ۳۳۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ - 22March 2019

موزه دفاع مقدس باید دفاع نامه جنگ باشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مجید حامدی طلبه جوانی که همراه جمعی از طلبه‌های حوزه علمیه شیراز به اردوی راهیان نور آمده است، ضمن بازدید از موزه دفاع مقدس خرمشهر درباره این مرکز فرهنگی اظهار داشت: طبق اطلاعات مختصری که من دارم موزه دفاع مقدس در نوع خود قابل توجه است. اما برای هشت سال دفاع مقدس ما کافی نیست بخصوص اینکه این موزه در خرمشهر واقع شده، شهری که ماه‌ها در اشغال دشمن بعثی بوده است.

وی افزود: می‌توان با اضافه کردن بخش‌های دیگر و یا حتی ساختمان‌هایی که بیشتر نسل جوان را با دفاع مقدس آشنا کند به این امر مهم کمک کرد.

حامدی در ادامه گفت: راهنماهای موزه به موضوع تسلط دارند اما می‌شود از مردان و زنانی که در جوانی در شهر ماندند و خانه خود را ترک نکردند دعوت کرد تا بازدیدکنندگان شرایط آن روز را از زبان شاهدان عینی بشنوند.

این طلبه جوان درباره نقش حوزه‌های علمیه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: حوزه‌های علمیه به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند وظیفه اصلی بر دوش هنرمندانی است که به زبان هنر تسلط دارند. ما هم باید در کنار آنها باشیم و فقط نقش نظارتی داشته باشیم. به هر حال زبان هنر برای جوانان جذاب‌تر است تا اینکه فقط دفاع مقدس را از روی منبر بشنوند یا فقط در کتاب‌ها از آن گفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مساله راهیان نور یک موضوع ملی است و انتظار این است که همه آحاد جامعه در معرفی و بزرگداشت آن نقشی مهم و اساسی داشته باشند.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار