نماینده سوریه در نشست شورای امنیت؛

هدف اصلی بحران سوریه به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل بود

«بشار الجعفری» در نشست شورای امنیت گفت: ما از روز اول جنگ تروریستی علیه سوریه اعلام کردیم هدف اصلی این جنگ، به رسمیت شناختن و تثبیت اشغالگری اسرائیل است.
کد خبر: ۳۳۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ - 28March 2019

هدف اصلی بحران سوریه به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل بودبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص جولان گفت: هدف اصلی جنگ در سوریه، به رسمیت شناختن و تثبیت اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی است و اقدام اخیر ترامپ درباره جولان اشغالی این را تأیید کرد.

وی افزود: در این راستا، همه ابزارها برای تجزیه منطقه و تحمیل یک واقعیت جدید بر آن طبق اعلامیه «سایکس- پیکو» و «بالفور» به کار گرفته شد. کشورهای استعماری از همه ابزارها از جمله تشویق تکفیری‌ها و گروه‌های افراطی و حمایت از آنان و بسیج تروریست‌ها در قالب سازمان‌های ترروریستی استفاده کردند.

بشار جعفری یادآور شد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شخصی به اسم «البغدادی» را برای توهین به تاریخ بغداد و شخصی به اسم «الجولانی» را برای توهین به جولان و سوریه ابداع کرد. اقدامات خصمانه علیه سوریه، با گروگان گرفته شدن غیرنظامیان سوری ساکن اردوگاه الرکبان از سوی نیروهای آمریکایی و سازمان تروریستی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سازمان ملل تأیید کرد ۹۵ درصد آوارگان ساکن اردوگاه الرکبان تمایل دارند از این اردوگاه خارج شوند و به آغوش وطن خود بازگردند. دولت سوریه نیز همه تدابیر را برای انتقال این آوارگان و پایان دادن به مصیبت‌هایشان اندیشیده است.

بشار جعفری گفت: امید آمریکا و اسرائیل به تروریست‌ها و تحریم و محاصره برای ساقط کردن دولت سوریه، شکست خورد و به ناامیدی تبدیل شد. روند سیاسی حل بحران سوریه باید با رهبری سوریه و ملت سوریه انجام شود، چرا که بیشتر از هر کسی برای تعیین سرنوشت کشورشان شایسته‌تر هستند.

وی خطاب به نماینده آمریکا گفت: اجازه دهید آوارگان ساکن اردوگاه الرکبان از آن خارج شوند. چرا اصرار دارید آنها را در این اردوگاه نگه دارید در حالی که دولت سوریه مقدمات و تمهیدات لازم را برای خروج آنان فراهم کرده است. دولت آمریکا کشتی‌های انتقال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه را تحریم کرده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار