امیر "رحمان افسری" فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان شد

طی مراسمی که با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از زحمات امیر "منصور ونک" تقدیر و سرتیپ دوم خلبان ستاد "رحمان افسری" به عنوان فرمانده جدید پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان معرفی شد.
کد خبر: ۳۳۹۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ - 18November 2014

امیر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، نماینده ولی فقیه در استان همدان در این آیین ضمن تبریک به فرمانده جدید پایگاه شهید نوژه اظهار داشت: در زمان سفر مقام معظم رهبری به همدان در سال 83 خلبانان این پایگاه پس از پرواز با هواپیمای فانتوم و یک نمونه از هواپیمای جنگنده بومی ساخته شده توسط متخصصان ایرانی، تجهیزات و امکانات هواپیمای داخلی را پیشرفتهتر کردند.

آیت الله محمدی اضافه کرد: پیشرفتهای نیروی هوایی و تلاش کارکنان و خلبانان بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: امیر"منصور ونک" از فرماندهان ارشد نظامی است که دارای شخصیت والایی بوده و در مجموعه استان حضور موثر و همکاری فوق العادهای داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ویژگیهای مهم شخصیتی سرتیپ ونک بیان داشت: سرتیپ ونک فعالیتهای موثر و مهمی در حوزهی فرهنگی و مذهبی در استان داشته است.

فرمانده سابق پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: خلبانان و کارکنان پایگاه سوم شکاری همدان در طول هشت سال جنگ تحمیلی حماسههای بزرگی را آفریدند.

سرتیپ دوم خلبان منصور ونک در ادامه اضافه کرد: یکی از پایگاههای محوری و تاثیر گذار نیروی هوایی پایگاه نوژه همدان است که با توجه به حساسیت منطقهی جغرافیایی غرب کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در ماموریتهای مختلف و در حفظ کیان میهن اسلامی انجام وظیفه نموده است.

وی گفت: در طول دوران دفاع مقدس پایگاه سوم شکاری شهید نوژه با انجام عملیاتهای مهم و تاثیرگذار همچون اولین پاسخ، کمان 99، H3و مرصاد نقش به سزایی را در حملههای هوایی علیه دشمن برعهده داشته است.

ونک با بیان اینکه این پایگاه جزء پایگاههای پیشرفته در سطح کشور شناخته میشود، خاطر نشان کرد: همهی توفیقات به دست آمده برای پایگاه سوم شکاری همدان در سایه لطف خداوند منان، کمکهای فراوان فرماندهی محترم نهاجا، مسئولین استانی و هم چنین کارکنان پایگاه بوده است به نحوی که در حال حاضر هیچ هواپیمای زمین گیری در پایگاه وجود ندارد و اورهال و نوسازی کامل هواپیمای فانتوم به دست متخصصان فنی پایگاه صورت میگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته طی چند سال اخیر در پایگاه نوژه بحث کلنگ زنی موزهی هوایی است که این مهم با همکاری استانداری همدان شروع به کار کرد.

محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان نیز در این آیین بیان داشت: دلاوران پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در طول هشت سال حماسه و ایثار صحنههای بزرگ و پر اهمیتی را از خود به یادگار گذاشتند که در این مجال کوتاه فرصت بیان آنها نیست.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله امیر "منصور ونک" و تبریک به فرمانده جدید پایگاه اظهار داشت: استان همدان دارالمومنین بود و پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان دارالمجاهدین را نیز به خود گرفت.

الهی تبار همچنین با اشاره به ارتباط قلبی مردم همدان با پایگاه سوم شکاری شهید نوژه خاطر نشان کرد: در آغازین ساعات شروع جنگ به لحاظ بمباران هوایی پایگاه توسط دشمن بعثی و تخلیهی خانوادههای کارکنان ساکن در پایگاه، مردم همدان مشتاقانه پذیرای آنان بودند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در پایان گفت: از زمان انتصاب سرتیپ دوم خلبان ستاد منصور ونک در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان فعالیتهای خوب و قابل توجهی در این پایگاه هوایی صورت گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چهار ساله سرتیپ دوم خلبان ستاد "منصور ونک" قدردانی و سرتیپ دوم خلبان ستاد "رحمان افسری" به عنوان ارشد نظامی آجا در منطقه همدان و فرمانده جدید پایگاه سوم شکاری خلبان شهید محمد نوژه معرفی شد.

لازم به ذکر است سرتیپ دوم خلبان ستاد "رحمان افسری" پیش از تصدی در این جایگاه، در پایگاه شکاری چابهار سمت جانشین فرمادهی پایگاه را بر عهده داشته و سرتیپ دوم خلبان ستاد "منصور ونک" نیز پس از این در جایگاه ریاست بازرسی و ایمنی نهاجا به خدمت مشغول خواهد شد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میثم شریفی
|
-
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
با سلام.و خسته نباشید چرا در این گزارش اسمی از شهید سرلشگر خلبان عباس اکبری گفته نشده در صورنی که ایشان خدمات بسیاری به ایران اسلامی کردند و ایشان در عملیات مرصاد در راه وطن شهید شدند
نظر شما
پربیننده ها