ما پیروزیم-۴۵۵/ یک رزمنده مدافع خرمشهر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جهان‌آرا و بهروز مرادی موجب ایجاد انگیزه برای دفاع از خرمشهر شدند

«عنایت صحتی‌شکوه» با ذکر خاطره‌ای از مقاومت مدافعان خرمشهر در برابر متجاوزان بعثی گفت: شهیدان محمد جهان‌آرا و بهروز مرادی موجب انگیزه مدافعان خرمشهر برای مقابله با متجاوزان بعثی شدند.
کد خبر: ۳۳۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ - 29March 2019

جهان‌آرا و بهروز مرادی موجب ایجاد انگیزه برای دفاع از خرمشهر شدند«عنایت صحتی‌شکوه» یکی از رزمندگان و مدافعان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با ذکر خاطره‌ای از ۴۵ روز مقاومت مردم و نیروهای خودجوش به رهبری شهیدان محمد جهان‌آرا و بهروز مرادی، اظهار داشت: مقاومت در خرمشهر توسط نیروهای مردمی در منطقه کوت شیخ با دست خالی بود چراکه سلاح ما در برابر بعثی‌ها چوب دستی و ام‌یک بود.

وی در بیان خاطره‌ای گفت: وقتی به شهید بهروز مرادی گفتیم در برابر بعثی‌ها چگونه مقاومت کنیم درحالی که دستمان خالی است، او پاسخ داد که در کشتی‌های غرق شده در کارون سنگر بسازید و نگهبانی انجام بدهید و به وسیله چوب دستی مقابله کنید.

این رزمنده مدافع خرمشهر افزود: ما داخل کشتی‌های غرق شده در اروند سنگر ساختیم و از چوب‌های داخل خانه‌ها برای مقابله سلاح درست کردیم و گاهی ام‌یک و ژ۳ به دستمان می‌رسید.

صحتی‌شکوه ادامه داد: روز بعد شهید محمد جهان‌آرا که مشغول آرایش نیروهای مدافع خرمشهر بود با ما روبرو شد و ما خودمان را به او معرفی کردیم. جهان‌آرا طرح حفر تونل از داخل منازل برای ورود به شهر را مطرح کرد که با قاشق و کلنگ و در واقع با دست خالی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهید محمد جهان‌آرا و شهید بهروز مرادی موجب انگیزه مدافعان خرمشهر شدند تا مقاومت مردمی به ۴۵ روز ادامه پیدا کند. این مقاومت تنها با چوب دستی، ام‌یک و در برخی مواقع اسلحه ژ۳ بود.

این رزمنده مدافع خرمشهر به لزوم روایت‌های درست از هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: اگر روایت دفاع از خرمشهر توسط رزمندگان به درستی بیان نشود، دشمن بعداً آن چیزی که خودش دوست دارد را مطرح می‌کند که موجب تحریف خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار