در آستانه اولین سالروز «راهپیمایی بازگشت»؛

حماس: راهپیمایی‌های بازگشت در غزه با قدرت ادامه دارد

یک رهبر حماس هر گونه توافق غزه با رژیم صهیونیستی را تکذیب و تاکید کرد که راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینیان در مرز با سرزمین‌های اشغالی در اولین سالگرد آن با قدرت ادامه دارد.
کد خبر: ۳۳۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ - 29March 2019

حماس: راهپیمایی‌های بازگشت در غزه با قدرت ادامه داردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی هنوز با حیله‌گری به توافقاتی که از طریق میانجی‌ها برای رفع محاصره نوار غزه حاصل شده است پایبند نیست.

این رهبر حماس که در قطر به سر می‌برد در گفت‌وگو با وبسایت «الخلیج اونلاین» گفت: رژیم صهیونیستی وضعیت «هیچ معامله» را در نوار غزه حفظ کرده است و اصرار دارد که برای مدیریت جنگ وقت‌کشی کند.

بدران تاکید کرد: تحرکات کنونی رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مدیریت جنگ و وقت‌کشی در نوار غزه است چون بخوبی از میزان تاثیر این توافقات بر انتخابات داخلی رژیم صهیونیستی در آوریل آتی با خبر است.

بدران در حالی این سخنان را بیان کرده که میانجیگر مصری برای ملاقات با رهبران حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به نوار غزه سفر کرده تا راه دستیابی به توافقی جدی برای تثبیت آتش بس در غزه را بررسی کند و همزمان رژیم صهیونیستی هم برای پایبندی به توافق آتش بس در غزه شروطی اعمال کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند از جمله شروط صهیونیست‌ها که هیات مصری، آن را برای حماس برده است، توقف راهپیمایی‌های شبانه فلسطینیان و ارسال بالن‌های آتش زا، فاصله گرفتن از نوار مرزی، توقف تحرکات دریایی و عدم تحریک مردم برای راهپیمایی سالگرد روز زمین در روز شنبه سی‌اُم مارس است تا در ازای آن رژیم صهیونیستی برخی شرایط را برای ساکنان غزه تسهیل کرده و چرخ اقتصاد آنها رابه گردش درآورد.

پیام‌های تهدید برای رژیم صهیونیستی

این رهبر حماس ضمن تکذیب توقف راهپیمایی‌های بازگشت گفت: در مقطع پیش رو ابزارها و شیوه‌های راهپیمایی‌های بازگشت در غزه با پیشرفت‌هایی همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: رویداد آتی روز شنبه سی‌ام مارس و با عنوان «میلیونی‌های زمین در سالگرد روز زمین» خواهد بود و در روزهای آتی هم در مرزهای نوار غزه شاهد طیف گسترده‌ و متنوعی از وسایل مورد استفاده در راهپیمایی‌های بازگشت خواهیم بود تا پیام تهدید آشکاری برای رژیم اشغالگر باشد.

بدران در پیامی به صهیونیست‌های ساکن در شهرک‌های همجوار غزه گفت: ثبات اوضاع بستگی به میزان پایبندی رژیم اسرائیل به توافق رفع محاصره غزه و پاسخ به خواسته‌های مردم ما دارد.

این رهبر حماس ادامه داد: تا وقتی که ساکنان غزه از محاصره رنج می‌برند شهرک نشینان صهیونیست هم روی آرامش را نخواهند دید، از همین رو آرامش آنها بستگی به میزان پاسخ تل‌آویو به خواسته‌های برحق و عادلانه ملت ما دارد.

به گزارش الخلیج اونلاین، نوار غزه برای احیای راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در دومین سالگرد برپایی آن در روز شنبه آتی در مرزهای غزه با سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود، این راهپیمایی‌ها که از سی ام مارس 2018 کلید خورده همچنان باعث نگرانی و دغدغه رژیم صهیونیستی است که به هر طریق ممکنی برای پایان دادن به آن تلاش می‌کند؛ اما تاکنون موفق نبوده است آن هم با موج فراز و فرود و تنوع ابزارها و شیوه‌هایی که برای برپایی این راهپیمایی‌ها در طول مرزهای شرقی نوار غزه ایجاد کرده و شهرک نشینان صهیونیست را به ستوه آورده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس جمعه گذشته رژیم اشغالگر صهیونیستی را به ادامه راهپیمایی‌های بازگشت و روبه‌رو شدن با غیرمنتظره‌ها تهدید کرد و گفت: رژیم اشغالگر باید این پیام را درک کند وگرنه آینده دشوارتر خواهد بود، چرا که همه طرف‌ها باید مسئولیت پذیر باشند.

صدای طبل جنگ

به گزارش الخلیج اونلاین، بدران درباره احتمال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سایه تهدیدهای آشکار این رژیم گفت: ما طالب جنگ نیستیم؛ رژیم صهیونیستی است که متجاوز، جنایتکار و ناقض همه کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

بدران گفت: ما مقاومت بزرگ فلسطین را داریم که از طریق اتاق عملیات مشترک همه گروه‌های مقاومت اداره می‌شود؛ این مقاومت مشروعیت خود را از مردمی گرفته که به آن و دستاوردهایش ایمان دارد.

رهبر حماس درباره تهدیدهای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان برای شورشی خواندن نوار غزه هم گفت: غزه، نوک پیکان حفاظت از طرح ملی بخصوص در سال‌های اخیر بوده است و ساکنان غزه شایسته هر گونه احترام، تقدیر و حمایت از سوی همه طرف‌ها هستند. تهدیدهای عباس علیه غزه از سال 2017 که تصمیم گرفته خود را از مردم غزه جدا کند، متوقف نشده است.

بدران گفت: عباس به جای اینکه این اصطلاحات را به زبان آورد باید به فرآیند آشتی بازگشته و گفت‌وگوهای خود را کامل و تلاش‌های ما را در ازای خطرها علیه طرح ملی یکپارچه کند.

وی افزود: در صورتی گه گزینه تهدید برای شورشی خواندن نوار غزه درست باشد این گزینه به آن هیچ مشروعیتی در سطح جهانی، منطقه ای، داخلی یا مردمی نخواهد داد.

رهبر حماس درباره اعلان آمریکا در به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان سوریه نیز گفت: فلات جولان مثل دیگر اراضی اشغالی توسط اسرائیل در سال 1948، خاک خالص عربی سوری است و موضع شورای امنیت و اروپایی‌ها در رد این اقدام آمریکا قابل تمجید است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها