کارگردان و نویسنده تئاتر کودک و نوجوان:

نمایش‌های دینی غیرمستقیم به کودکان سیره اخلاقی ائمه اطهار (ع) را معرفی می‌کند

«محمد جهان‌پا» گفت: نمایش‌های دینی به صورت غیرمستقیم به کودکان سیره اخلاقی ائمه اطهار (ع) را معرفی می‌کند.
کد خبر: ۳۳۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ - 29March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمد جهان‌پا در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه این شهر بزرگان زیادی در عرصه تئاتر کودک دارد، اظهار داشت: در چهار تا پنج سال اخیر در دهه 90، پیشرفت‌های چشمگیری در تئاتر کودک و نوجوان خراسان رضوی به خصوص مشهد را شاهد بودیم، به طوری که گروه‌های تئاتری به صورت جدی‌تر وارد این عرصه شده‌اند.

محمد جهان‌پا با اشاره به اینکه با وجود رشد تئاتر کودک ونوجوان در خراسان رضوی، اما هنوز سالنی که ویژه تئاتر کودک و نوجوان باشد، در این استان نداریم، اضافه می‌کند: متاسفانه تولیدات تئاتر برای کودک و نوجوان بیشتر برای جشنواره‌ها رقم می‌خورد و این ضعف بوده، همچنین تولیدات تئاتر در زمینه کودک نوجوان در مشهد اندک است.

وی متذکر می‌شود:، ولی همین اندازه موفقیت که از لحاظ فنی و اجرایی که گروه‌های تئاتری مشهد در جشنواره به دست می‌آورند نشان می‌دهد، مشهد از لحاظ پتانسیل اجرایی قوی است و حرف اول را می‌زند، فقط باید کمی مسؤولان حمایت بیشتری از تئاتر کودک انجام دهند.

این کارگردان و نویسنده تئاتر کودک و نوجوان تاکید می‌کند: در بحث جشنواره تئاتر کودک دینی آنچه برای من کارگردان و تولیدکننده تئاتر جذاب است این بوده که ما سیره اخلاقی و اجتماعی ائمه اطهار (ع) را به صورت غیرمستقیم به تماشاگر که گروه سنی کودک و نوجوان است از طریق زبان تئاتر معرفی می‌کنیم، قطعا تماشگر لذت می‌برد و همراه می‌شود.

جهان‌پا با بیان اینکه تئاتر رضوی می‌تواند به صورت غیرمستقیم نگاه تربیتی را که خواستگاه تئاتر کودک و نوجوان است به این قشر منتقل کند، یادآور می‌شود: آنچه که در تئاتر رضوی بسیار مهم است، خلاقیت نویسندگان بوده، خلاقیتی که سبب شود، نویسنده نمایشنامه‌ای به دور از زیاده‌گویی ومستقیم‌گویی نوشته شود.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر پاشنه آشیل تمام گروه‌های بحث متن نمایشی است، متاسفانه متن‌های خوب و خلاقی در زمینه تئاتر کودک تولید نشده و این بدنه تئاتر کشور و استان را ضعیف می‌کند، هر اندازه گروه‌های نمایشی تلاش کنند نمی‌توانند کار خوبی تولید کنند، چراکه 50 درصد از مسیر یک اجرا خوب را متن تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار