دستور سرلشکر جعفری به متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای لایروبی قره‌سو و گرگان‌رود

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با تقسیم کاری که انجام شد دهانه گرگان‌رود، قره‌سو و کانال‌هایی که از گمیشان خارج می‌شود، باید لایروبی شود و برای این کار نیز فرماندهانی منصوب شدند. امیدواریم با بسیج امکانات کار با سرعت بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۳۳۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ - 30March 2019

دستور سرلشکر جعفری به متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای لایروبی قره‌سو و گرگان‌رودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار عزیز جعفری امروز برای دومین بار در یک هفته اخیر به مناطق سیل‌زده استان گلستان سفر کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از بازدید از اقدامات سپاه در مناطق سیل‌زده این شهرستان و احداث 17 پُل در منطقه برای برقراری اتصال گمیشان به شهرستان بندرترکمن از کانال‌های در حال احداث برای خروج سیلاب نیز بازدید کرد.

سردار لشکر پاسدار جعفری با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان گمیشان اظهارداشت: رودخانه‌‌های قره‌سو و گرگا‌ن‌رود و کانال‌‌های ملت، مرکزی و رهبری که از شهر گمیشان عبور می‌کند، متأسفانه رسوبات در تمامی دهانه این رودخانه‌ها و کانال‌ها در این چندسال انباشت شده و مانع خروج آب به دریا شده است.

وی با تأکید براینکه لایروبی خروجی رودخانه‌ها و کانال‌های آب یک اقدام ضروری است، گفت: باید با همه امکانات بر روی این کار متمرکز شویم. ضمن اینکه بعد از گمیشان، تالابی وجود دارد که باید مسیر آب تا دریا باز شود تا سرعت خروج آب، افزایش یابد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همه آبی که در دشت گرگان، آق‌قلا و گمیشان وجود دارد به خروجی‌های اینجا وابسته است. با کارهایی که از طریق برداشت از طریق بیل مکانیکی، انفجار و حتی در برخی جاها با دست توسط نیروهای بسیجی انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم تا در اسرع مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به حجم بالای آب در منطقه و تلاش همه نیروها برای جلوگیری از افزایش آب اظهارداشت: اگر بتوانیم خروجی آب را به اندازه ورودی آن کنیم، چند روز طول می‌کشد تا این آب زیاد از منطقه تخلیه شود.

سردار سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اگر از قبل رسوبات رودخانه‌ها جمع نمی‌شد و پیش بینی‌های لازم نیز از قبل انجام می‌گرفت با این مشکل مواجه نمی‌شدیم.

وی با اشاره به بسیج همه امکانات مهندسی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان گفت: به بیل‌های مکانیکی و تجهیزات مهندسی بیشتری نیاز داریم. سپاه هرچه هرچه در توان داشته، بسیج کرده و به منطقه آورده و بقیه تجهیزات را نیز به منطقه می‌آورد. ضمن اینکه همزمان در خوزستان و برخی استان‎های دیگر هم امکانات سپاه درگیر است. باید بتوانیم با مدیریت و تقسیم کار صحیح و تمرکز بر اولویت‌ها کار تخلیه سیلاب را زودتر انجام دهیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ویژگی های سپاه را مردمی بودن دانست و خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم از مردم نجیب، شریف و مومن ایران اسلامی است به ویژه در استان‌هایی مانند گلستان و مازندران که مردمانی باصفا، باصداقت و مومن و صبور دارد. آنچه که باید مردم بدانند این است که باران فراوانی که در منطقه آمده و چندسال همه منتظر آن بودیم در منطقه است، درست است که می‌شد با اقدامات مدیریتی پیش‌بینی‌هایی کنیم که مشکلات در این حد نباشد؛ البته من اطمینان ندارم که اگر همه پیش بینی‌ها هم می‌شد با این حجم آبی که ایجاد شده، مشکلی به وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه سپاه هرآنچه در توان داشته باشد برای رفع سختی‌های مردم بکار خواهدگرفت، افزود: مردم با صبر و حوصله به همراه نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی پای کار هستند تا مشکلات مردم برطرف شود.

سردار سرلشکر پاسدار جعفری تأکید کرد: راه خروج آب از زندگی مردم بازگشایی خروجی لب دریا است. این خروجی‌ها بسته شده و برای همین در آق‌قلا جمع شده و نیمی از شهر گمیشان را نیز آب گرفته است. ظرف چندسال رسوبات روی هم جمع شده و در چندروز امکانپذیر نیست و راه دیگری جز اینکه این خروجی‌ها باز شود و از زندگی مردم خارج شود، وجود ندارد.

وی ادامه داد: با تقسیم کاری که انجام شد دهانه گرگان‌رود، قره‌سو و کانال‌هایی که گمیشان خارج می‌شود، باید لایروبی شود و برای این کار نیز فرماندهانی منصوب شدند. امیدواریم با امکاناتی که بسیج شده و در حال آمدن به این استان است، کار با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار