فرمانده کل سپاه:

انفجار خط‎آهن روند تخلیه آب را تسریع کرد/ امکانات برای تخلیه آب کم است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص انفجاری که در ریل راه‌آهن در حومه آق‌قلا صورت گرفت گفت: آن انفجار برای تسریع در تخلیه آب در «کل‎آباد» آق‎قلا قطعاً موثر بوده است.
کد خبر: ۳۳۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 30March 2019

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‎زده گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: راه خروج آب از زندگی مردم خروجی لب دریاست و وقتی خروجی‎های به سمت دریا بسته شده طبیعی است که آب جمع شود.

وی ادامه داد: علت آبگرفتگی در آق‎قلا و گمیشان به‎دلیل بسته‎شدن و تجمع رسوبات در خروجی‎های سمت دریا است و جز باز کردن خروجی دریا، راه دیگری برای فروکش شدن آب و خروج آبگرفتگی از سطح شهر‌ها و منازل مسکونی مردم وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امید است با امکاناتی که به سمت استان گسیل می‎شود بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم، البته امکانات کم است و سپاه نیز تمامی امکانات و تجهیزات را برای کمک به سیل‎زدگان گلستانی پای کار آورده است و بخشی از امکانات نیز در سایر استان‎های سیل‎زده توزیع شده است.

جعفری ابراز امیدواری کرد؛ با امکاناتی که از سوی سایر دستگاه‎های اجرایی به مناطق سیل‎زده استان گلستان منتقل می‎شود روند اقدامات تسریع شود.

وی در خصوص انفجاری که در ریل راه‌آهن در حومه آق‌قلا صورت گرفت افزود: آن انفجار برای تخلیه آب جمع‎شده با سرعت بیشتر در «کل‎آباد» آق‎قلا حتماً موثر بوده است و طبیعی است که وقتی آب بیشتر تخلیه می‎شود به سمت سایر مناطق حرکت کند، اما بیشترین فشار و نخستین نقطه‎ای که مردم در فشار بودند شهرستان آق‎قلا بود که تلاش کردیم آب موجود در این شهر زودتر فروکش کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: متأسفانه با توجه به بارش‎های جدید و برفاب‎ها سرعت تخلیه آب از مناطق سیل‎زده با کندی پیش می‎رود.

وی اضافه کرد: سپاه به امر تخلیه آب کمک می‎کند و اگر مابقی دستگاه‎های دولتی نیز امکانات خود را پای کار بیاورند و به قدر نیرو‌های مردمی، بسیج، ارتش و سپاه وارد عمل شوند به طور قطع اقدامات سریع‎تر انجام می‎شود.

جعفری اذعان کرد: امیدواریم با کار‌هایی که امروز انجام می‎شود و انفجار‌هایی که صورت گرفته تهمت اینکه آب را از اینور به آنور منتقل کردند به ما نزنند چراکه اینجا آخرین نقطه‎ای است که آب را به سمت دریا منتقل می‎کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان ابراز کرد: مردم اطمینان داشته باشند در کنار آن‌ها هستیم و هر چه را که در توان داشته باشیم برای حل مشکلات آن‌ها به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها