خبر خوب بعد از سیل برای بابلی‌ها؛

خط دوم تامین آب شرب بابل راه‌اندازی می‌شود

مدیر بحران آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: برای تامین نیازمندی‌های آب شرب بابل پس از سیل خط دوم تامین آب طی امروز و فردا راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ - 30March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، بخشی از نیازمندی‌های آب شرب شهرستان بابل از محل سد البرز تامین می‌شد و همزمان با بحران سیل و به دلیل افزایش کدورت آب تعداد زیادی از شهروندان بابلی با مشکل تامین آب در روز‌های پایانی سال مواجه شدند، ذکر این نکته هم ضروری است که کمبود آب در روز‌های پایانی سال نه تنها برای بابل بلکه حتی دیگر نقاط کشور هم به دلیل افزایش مصرف متصور است.

در روز‌های اخیر گلایه‌های از سوی مردم درباره وضعیت تامین آب شرب بابل به خبرنگار فارس رسید حسین نیازآذری یکی از نمایندگان مردم بابل مجلس شورای اسلامی هم نسبت به این موضوع اظهارنظر کرده است، برای بررسی ابعاد بیشتر این موضوع و اقدامات انجام شده با مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب شهری که این روز‌ها یکی از دغدغه‌هایش رفع مشکل نیازمندی‌های آب شرب شهرستان بابل است، گفت‌وگو کردیم.

حمیدرضا خدابخش‌پور در حال اعزام به محل سد البرز برای اتمام عملیات تامین نیازمندی‌های آب شرب شهرستان بابل است در تشریح وضعیت آب شرب شهرستان بابل و مشکلاتی که وجود دارد، اظهار کرد: در سال‌های قبل حدود 25 درصد از مردم در نقاط مرکزی شهر دچار مشکل بودند و از زمانی که تصفیه‌خانه موقت در مدار قرار گرفته و حدود 500 لیتر ظرفیت آب شرب این شهرستان اضافه شده مشکلات آب شرب این شهر برطرف شده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران خاطر نشان کرد: در بابلسر با مشکلاتی در زمینه تامین آب مواجه بودیم که بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شد که با اجرای پروژه تامین آب شهر‌های گروه الف. این مشکل هم برطرف شود.

وی اضافه کرد: در زمان بروز سیل با افزایش کدورت آب سد مواجه شدیم و زمانی که مقدار کدورت آب بالاتر از 50 باشد قابل تصفیه نیست و مجبور به خارج کردن از مدار هستیم، در سیل اخیر هم شاهد افزایش کدورت آب بودیم.

خدابخش‌پور با اشاره به مزیت‌های سد البرز برای شهر بابل و دیگر شهر‌های استان، گفت: میزان ورودی آب در زمان بروز سیل به سد البرز حدود 500 لیتر در ثانیه بوده است که با مدیریت مناسب آب داخل سد کنترل شده بود.

وی اضافه کرد: سیل باعث افزایش کدورت سد شده و به همین دلیل تصفیه خانه را از مدار خارج کردیم، تصفیه‌خانه موجود برای تامین بخشی از آب شرب بابل اضطراری بوده که حدود یک سوم از نیازمندی‌های آب این شهر را از این بخش تامین می‌کردیم.

مدیر بحران آب و فاضلاب شهری استان مازندران، خاطر نشان کرد: یک سوم از محل تامین آب را به دلیل مشکلات سیل از دست داده بودیم و از طرفی با حجم بالای مصرف در روز‌های 28 و 29 اسفند مواجه شده و اگر این 2 اتفاق همزمان نمی‌افتاد شاهد مشکلات کمبود آب در این شهرستان نمی‌شدیم.

وی با اشاره به تاثیر اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران، گفت: پیش از شروع بحران مخازن ما تکمیل بوده و حتی به مردم اعلام کردیم که مدیریت مناسب داشته باشیم، در روز بروز سیل در بابل مشکل نداشتیم و کمبود آب در روز‌های 28 و 29 اسفند مشاهده شد.

خدابخش‌پور اضافه کرد: تا زمان عادی شدن کدروت آب حدود یک ماه فرصت نیاز داریم، برای این منظور برداشت آب از نقاط مناسب در برنامه کاری قرار گرفت، بخشی از 500 لیتر در ثانیه آب بابل تامین شده و طی دیروز و امروز آب در اختیار مردم قرار گرفته و بخشی از مردم که فاقد مخزن هستند اعلام کردیم که در 2 زمان صبح و عصر نسبت به ذخیره سازی آب اقدام کنند.

وی ادامه داد: خط دوم تامین آب برای بابل در دستور کار قرار گرفته که مجری طرح توسط آب منطقه و تامین تجهیزات از طریق آب و فاضلاب شهری انجام شده و چندین اکیپ مشغول کار هستند تا طی امروز و فردا این عملیات به اتمام می‌رسد.

مدیر بحران آب و فاضلاب شهری استان مازندران یادآور شد: با راه‌اندازی این خط دوم مشکلات ما در بابل به حداقل می‌رسد، اما از طرفی با موج دوم سفر‌های نوروزی همراه هستیم که بستگی به میزان مسافر احتمال دارد که در برخی از نقاط با مشکل مواجه شویم.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی خط دوم فشار در شبکه‌های آب شهرستان بابل افزایش پیدا کرده و مدت زمان دریافت آب در نقاط داری مشکل بیشتر می‌شود.

خدابخش‌پور در پاسخ به این سوال که زمان دریافت آب به صورت سهیمه‌بندی در 2 مدت زمان مربوط به کل شهر بابل بوده یا بخشی از مردم، گفت: 2 مخزن در 2 نقطه شهر داریم، یکی در نقطه جنوبی و دیگری در ضلع شرقی قرار دارد، ایستگاه پمپاژ داریم، ولی با توجه به مصارف بالا ممکن است فشار شبکه نیازمندی‌های آب شهر را تامین نکند که تلاش داریم با راه‌اندازی خط دوم تا زمان کاهش کدورت آب سد البرز این دغدغه مردم حل شود.

در حال حاضر شهرستان بابل 55 هزار مشترک آب و فاضلاب شهری دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار