امیر سیاری:

ترمیم سیل‌بند‌های خوزستان/ ارتش آمادگی کمک به مردم در صورت بلایای طبیعی احتمالی را دارد

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در ارتباط با هرگونه خطر احتمالی سیلاب در استان خوزستان آمادگی‌های لازم کسب شده و قرارگاه جنوب غرب برای تعداد زیادی از یگان‌های خود ماموریت جانبی تعریف کرده و امکانات و تجهیزات را پای کار آورده و حتی در خصوص امدادرسانی نیرو‌های خود را تمرین و آموزش داده است.
کد خبر: ۳۳۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ - 30March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در گفت‌وگو با فارس درباره بازدید خود از سد گتوند اظهار داشت: به همه دست اندرکاران سد گتوند خدا قوت گفته و از زحمات آنان تشکر می‌کنیم، چون با علم و آگاهی کامل کارشان را انجام می‌دهند.

وی افزود: انسان تا از این سد‌ها بازدید نکند ممکن است که برداشت‌های دیگری داشته باشد، اما وقتی مشاهده می‌کند که مهندسان ایرانی افرادی دانشمند بوده و پیش بینی‌های لازم و علمی در خصوص ورود سیلاب‌ها به درون سد‌ها را دارند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: با توجه به توضیحات مهندسان و مسئولان سد‌های موجود در استان خوزستان به نظر می‌رسد که هیچگونه تهدیدی مردم شریف این استان را تهدید نمی‌کند و میزان آب‌های ورودی و خروجی بر اساس یک فرمول صورت میگیرد.

امیر سیاری در پاسخ به این پرسش که ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به برخی هشدار‌ها در خصوص سیلاب در خوزستان چه تمهیداتی را برای امدادرسانی اندیشیده است، گفت: ما همانگونه که در دیگر استان‌ها در کنار مردم بوده و کمک می‌کنیم آمادگی امدادرسانی به مردم خوزستان در صورت هرگونه بلایای طبیعی احتمالی را داریم.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن انجام ماموریت‌های اصلی خود که همان دفاع از تمامیت ارضی کشور، استقلال و نظام جمهوری اسلامی است، در بحث مردم یاری نیز طبق دستور فرماندهی معظم کل قوا آمادگی لازم را در هر نقطه از کشور دارد.

وی یادآور شد: نباید لحظه‌ای از دفاع از تمامیت ارضی کشور غافل شد و ما برای دفاع باید آمادگی لحظه‌ای و صد در صد داشته باشیم.

رییس ستاد ارتش خاطرنشان کرد: در خصوص هرگونه خطر احتمالی سیلاب در استان خوزستان آمادگی‌های لازم کسب شده و قرارگاه جنوب غرب برای تعداد زیادی از یگان‌های خود ماموریت جانبی تعریف کرده و امکانات و تجهیزات را پای کار آورده و حتی در خصوص امدادرسانی نیرو‌های خود را تمرین و آموزش داده است.

امیر سیاری به بازدید امروز خود از تیپ ۴۵ مخصوص نیروی زمینی ارتش اشاره و گفت: تیپ ۴۵ ارتش تا صبح امروز درگیر ترمیم سیل بند‌های استان بوده است.

به ارسال تجهیزات از سوی ارتش به استان‌های شیراز، گلستان، مازندران احساس کمبود به حمدالله در خوزستان به اندازه کافی تجهیزات وجود داشته و نیازی به ارسال تجهیزات از دیگر مناطق به این استان نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار