فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اتمام مرحله سوم امدادرسانی به سیل‌زدگان مازندران/ پاکسازی ۱۷۰۰ واحد مسکونی

فرمانده سپاه کربلای مازندران از پاکسازی ۱۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان خبر داد و گفت: مرحله سوم امدادرسانی به سیل‌زدگان به اتمام رسید.
کد خبر: ۳۳۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ - 31March 2019

اتمام مرحله سوم امدادرسانی به سیل‌زدگان مازندران / پاکسازی 1700 واحد مسکونیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار محمدحسین‌ بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان، ضمن تشریح اقدامات سپاه و بسیج در امدادرسانی به مناطق سیل زده، با بیان اینکه در ساختار دولتی سپاه و بسیج در بحران‌ها دیده نمی‌شود، اظهار داشت: بخش اعظم امدادرسانی از سپاه و بسیج است و این مسئله عمدی نبوده و غفلت ساختار دولت است.

وی افزود: طی سال‌ها طوری عمل شده که بسیج در قالب سازمان منعطف و گسترده در همه مباحث مهم مردم ورود پیدا می‌کند که به آمار هم شمرده نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مرحله اول عملیات امداد و نجات و تثبیت در مناطق سیل زده استان به پایان می‌رسد، خودمان را برای مرحله دوم آماده می‌کنیم، گفت: نیروهای سپاه در ساعات اولیه سیل در منطقه رودخانه تجن و تلار و سیمرغ ورود پیدا کردند و با استفاده از ابزارهایی چون جت اسکی، قایق موتوری، تراکتور و کامیون مردم را از خطر سیل نجات دادند و وارد مرجله تخلیه آب شدیم.

بابایی گام سوم را لایروبی خانه‌های مردم از گل و لای و لجن ته نشین شده اعلام کرد و گفت: در این مرحله به مدت هشت روز لایروبی اماکن عمومی، کوچه‌ها، جوی‌ها، مدارس و بعضی از مساجد و همچنین بازگشایی جاده‌های محصور در برف و رانش انجام شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: با وجود ادامه رانش‌ها در مناطق کوهستانی و جاده‌های بالادست کار بازگشایی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در جریان سیل 27 اسفندماه 97، 12 شهرستان، 9 شهر و 171 روستا آسیب دیدند، گفت: همچنین سرویس دهی و رسیدگی به 752 روستای متاثر از برف و رانش در دستور کار بوده و است.

این مسئول تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده را شش هزار و 341 واحد اعلام کرد و 650 واحد تخریبی و پنج هزار و 691 واحد تعمیری برشمرد.

بابایی از آسیب دیدگی 60 دهنه پل و هزار و 380 کیلومتر جاده‌های فرعی به صورت نقطه‌ای و هدر رفتن 89 هزار دام و طیور خبر داد و افزود: تاکنون هزار و 700 واحد مسکونی و 43 مسجد و حسینیه و مدرسه توسط سپاه و بسیج لایروبی و نظافت شد.

این مسئول در ادامه از توزیع ده هزار پرس غذای گرم از روز اول تا دهم فروردین ماه خبر داد و گفت: همچنین هفت هزار و 198 بسته سبد حمایتی و هزار و 600 تخته پتو توزیع کردیم.

وی از توزیع بیش از 200 تن غلوفه و غذای دام خبر داد و اظهار کرد: همچنین 45 تن علوفه فردا وارد می‌شود که به صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرد.

بابایی از اسکان موقت 100 خانوار، 650 خانواده، توزیع 400 کیسه آرد، 62 هزار و 500 قرص نان، ده هزار و 600 باکس آب معدنی، یازده هزار و 600 کنسرو، 150 چکمه خبر داد و گفت: همچنین 400 دستگاه موتور کف کش، 35 دستگاه لجن کش، 100 ماشین سبک، 26 ماشین بزرگ بکارگیری شدند.

وی همچنین به اقدامات امدادرسانی توسط سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی به صورت مستقل کار بسیار بزرگ و گسترده ای انجام داد و در مجموع 108 دستگاه ماشین آلات مختلف اعم از بیل مکانیکی، لودر، تانکر حمل آب و خودروهای پشتیبانی عملیات مهندسی بکارگیری شدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: به دستور فرمانده کل سپاه، از روز پنجم حادثه، سپاه استان‌های اردبیل، گیلان، زنجان، تهران و سمنان معین استان مازندران شدند که مجموعه ماشین آلات با احتساب این پنج سپاه به اطلاع رسید.

این مسئول به حضور تیپ مهندسی زرهی سپاه نیز اشاره کرد و گفت: همچنین گروه‌های جهادی دانشجویی، محلات، فرماندهان پایگاه‌ها، اهالی محل و قریب به 100 روحانی و طلبه در قالب گردان‌های 40 نفره با پوشش لباس کارگری خدمت کردند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به ساخت 746 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، گفت: همچنین مددجویانی که در جریان سیل آسیب دیدند به این تعداد اضافه می‌شوند و علاوه بر احداث، کمک در تعمیر خانه‌ها نیز در دستور کار سپاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سپاه در بحث ساخت و ساز اقدام به تحویل سه ماهه واحدهای مسکونی خواهد داشت، گفت: ساخت و تحویل 70 واحد مسکونی در سرپل ذهاب یکی از اقدامات سپاه کربلا در زلزله کرمانشاه بود.

بابایی در پایان گفت: همچنین اعزام 6 گروه جهادی پزشکی به مناطق سیل زده را یکی دیگر از اقدامات سپاه اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار