سردار یزدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

آمادگی دوکوهه برای اسکان ۱۰ هزار سیل زده/ تشریح اقدامات سپاه تهران برای سیل زدگان گلستان و مازندران

فرمانده سپاه تهران از آمادگی پادگان دوکوهه برای اسکان ۱۰ هزار نفر از مردم روستا‌های در خطر سیل استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ - 31March 2019

آمادگی دوکوهه برای اسکان ۱۰ هزار سیل زده/ تشریح اقدامات سپاه تهران برای سیل زدگان گلستان و مازندرانسردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با تشریح اقدامات سپاه تهران در مناطق سیل زده استان گلستان و مازندران اظهار داشت: حدود ۱۴۰ هزار آب معدنی کوچک و بزرگ، ۸۵ هزار قوطی کنسرو، بیش از ۵۰ هزار قرص نان، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، بیش از ۳۵۰۰ سبد کالا برای خانواده‌هایی که در خانه خود ساکن و یا در مراکز اقامتی هستند، بیش از ۳۸۰ گونی برنج ۱۰ کیلویی برای خانواده‌های سیل زده، ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته وسایل بهداشتی برای خانواده‌ها و فرزندان، ۸ دستگاه لجن‌کش، ۱۶ پمپ قوی و ۶ خودرو به همراه ۱۰ اکیپ تخصصی همراه ادوات به مناطق اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به راه اندازی چهار آشپزخانه پخت غذا هرکدام با ظرفیت آماده سازی یک‌هزار پرس غذا افزود: بعد از جاری شده سیل و تغییر آب و هوایی استان‌های شمالی کشور، طی هماهنگی با مسوولین، سه دستگاه ماشین آلات مهندسی برای باز کردن راه‌های مسدود شده اعزام شد. ۱۴ گروه جهادی با متوسط هفت نفر عضو به مناطق اعزام شدند.

سردار یزدی با اشاره به تدابیر سپاه استان تهران برای آمادگی در مقابل بارش‌های آتی تصریح کرد: با هشدار هواشناسی و احتمال بارندگی‌ها و آبگرفتگی در خوزستان ۱۰ نفر از کادر و ۵۰ نفر از خادمین راهیان نو در اردوگاه دوکوهه مستقر هستند و آماده پذیرایی از روستاییانی خواهند بود که در محاصره آب قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: در پادگان دوکوهه پیش بینی ظرفیت اسکان ۵ هزار نفر به علاوه پخت غذا و سرویس‌دهی را کردیم که این تعداد می‌تواند به ۱۰ هزار نفر هم افزایش پیدا کند. علاوه بر این ما در تهران آمادگی لازم برای هرگونه آبگرفتگی و سیل را داریم تا در صورت نیاز به کمک شهروندان تهرانی آمده و در هماهنگی با شهرداری، استانداری و سایر سازمان‌های امدادی نیاز‌های مردم را در اسرع وقت رفع و مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار