مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه خبر داد؛

آمادگی و تجهیز مناسب ۱۸۰ تیم امداد و نجات در استان کرمانشاه

«جلیل بالایی» گفت: ۱۸۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات مناسب در نزدیک‌ترین مکان‌ها به نقاط آسیب‌پذیر مستقر شده‌اند و هیات‌های قایقرانی، کوهنوردی و اتومبیل‌رانی با تمام امکانات به کمک مدیریت بحران استان آمده‌اند.  
کد خبر: ۳۳۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ - 31March 2019

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «جلیل بالایی» مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه امروز (یکشنبه ۱۱ فروردین ماه) در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری اظهار داشت: از اول امسال تاکنون ۴۹ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان برگزار شده که نتیجه آن تصویب ۶۴۹ مصوبه است که بیش از ۹۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد نحوه جبران خسارات مردم در سیل افزود: پیشنهاد ۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات از سوی استان به وزارت کشور و هیات دولت ارائه شده است.

بالایی در ادامه این نشست خبری به پیش بینی‌های هواشناسی اشاره کرد و گفت: اوج بارش‌ها از عصر امروز تا صبح دوشنبه است و تمهیدات براساس هشدار‌های سازمان هواشناسی صورت گرفته است.

سخنگوی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: به مردم توصیه جدی می‌شود به هشدار‌های دستگاه‌های امدادرسان توجه و از عبور و مرور یا توقف در نقاط آسیب پذیر و کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند، دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات رسان تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند تا با موفقیت از خطرات ناشی از این سامانه عبور کنیم.

به گفته او، علاوه بر بارش‌های ناشی از فعالیت این سامانه، نگران آب شدن برف‌ها و آب‌های ذخیره شده پشت سد‌ها نیز هستیم.

بالایی افزود: تمامی سد‌های استان در حال آبگیری و یا آبگیری شده و توسط یک تیم مجرب مدیریت می‌شوند و کاملا تحت کنترل هستند.

وی توضیح داد: به حدود ۲۰ هزار خانوار ساکنان نقاط حادثه خیز در کنار رودخانه‌های شهری و روستایی اخطار تخلیه داده شده است.

بالایی اقزود: بیش از یک هزار و ۳۰۰ مکان شامل سالن‌های ورزشی، مساجد و سوله برای اسکان سیل زدگان احتمالی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین گفت: چادر‌های مورد نیاز برای ایجاد کمپ‌های اضطراری فراهم شده است.

بالایی تصریح کرد: ۱۸۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات مناسب در نزدیک‌ترین مکان‌ها به نقاط آسیب پذیر مستقر شده‌اند و هیات‌های قایقرانی، کوهنوردی و اتوموبیل رانی با تمام امکانات به کمک مدیریت بحران استان آمده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار