برزیل یک دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی افتتاح کرد

به دستور رئیس‌جمهور برزیل و در راستای خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها، دفتر رایزن فرهنگی در سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شد.
کد خبر: ۳۳۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲ - 31March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه 11 فروردین ماه) اعلام کرد که دولت برزیل یک دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی افتتاح کرده است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، برزیل امروز در راستای خوش‌خدمتی به اسرائیل، بخش مربوط به رایزن فرهنگی در سفارتخانه خود در تل‌آویو را به قدس اشغالی انتقال داده است.

این در حالی است که «جائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل صبح امروز وارد فلسطین اشغالی شده و مورد استقبال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

بولسونارو وعده داده بود که در سفر خود به فلسطین اشغالی، با تبعیت از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارتخانه به قدس اشغالی، دفتر دیپلماتیکی را در این شهر افتتاح کند.

بولسونارو که خود زمانی نظامی بوده، راستگرای افراطی است و با شعار مبارزه قاطعانه با فساد مالی وارد کارزار انتخاباتی شده است. او را به دلیل مواضع نامتعارفش به «ترامپ برزیلی» تشبیه کرده‌اند.

دسامبر ۲۰۱۷ بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشور‌های جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آن‌ها تیراندازی کرده و دستکم ۶۰ نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها