نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خواستار شد؛

نگاه ویژه به مسئله سدسازی

مجید کیانپور گفت: مسئولان باید به سدهای «بختیاری»، «معشوره» و «ماربره» که نیاز ضروری لرستان است، نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ - 01April 2019

نگاه ویژه به مسئله سد سازیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «مجید کیانپور» نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه (11 فروردین) در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان، که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با گلایه‌مندی از عدم حضور رئیس جمهور در لرستان، اظهار داشت: حداقل توقع مردم لرستان که یار روزهای سخت نظام هستند، این بود که رئیس جمهور این روزها به لرستان می‌آمد؛ زیرا لرستان از پنجم فروردین درگیر سیل است و خسارات فراوانی را متحمل شده است.

وی با بیان اینکه جان مردم دورود در خطر است، افزود: بزودی حداقل یک سوم شهر دورود زیر آب می‌رود.

کیان پور با تأکید بر مدیریت صحیح منابع آب کشور عنوان کرد: اگر نگاه ملی روی مدیریت منابع آب کشور داشتیم و سدهایی که باید ساخته می‌شد، تا کنون ساخته شده بود، اکنون لازم نبود در استان خوزستان حالت فوق العاده اعلام کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم سد سازی و تکمیل سدهای نیمه کاره در کشور، تصریح کرد: از مسئولان خواهش می کنیم به  تکمیل سدهای «بختیاری»، «معشوره»، «ماربره» و دیگر سدهایی که نیاز ضروری لرستان است، نگاه ویژه ای شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه تاکنون در شهرستان دورود هنوز خیلی از واحدهای مسکونی تخلیه نشده اند، متذکر شد: در چند روستا مشکل جدی داریم و نیازمند ابزار و امکانات هستیم.

کیان پور با بیان این مطلب که سپاه پاسداران تاکنون پای کار بوده و کمک کرده است، ادامه داد: وزارت نیرو تخصیص آب لرستان را نداده است، اگر داده بود امروز با این شرایط مواجه نبودیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از بستر رودخانه «تیره» دورود چندین لوله بنزین رد می‌شود که باید برای آنها برنامه ریزی شود، خاطرنشان کرد: روی آبخیزداری و بندهای خاکی می‌توانیم کارهای بهتری را با بودجه محدود انجام دهیم که تأثیر مهمی در کنترل سیلاب ها داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها