جهانگیری:

اولویت دولت حفظ جان سیل‌زدگان است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وقوع سیل در مناطقی از استان لرستان، اولویت اول را حفظ جان مردم دانست و گفت: باید تلاش شود که تلفات انسانی نداشته باشیم. خسارت‌ها هرچه کمتر شود، بهتر است؛ اما خسارت قابل جبران است و جان مردم مهم است.
کد خبر: ۳۳۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 01April 2019

اولویت اول حفظ جان مردم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور شامگاه یکشنبه (11 فروردین ماه) در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان که در استانداری لرستان تشکیل شد، اظهار داشت: لرستان به‌ عنوان یکی از استان‌های مهم است که  با استان‌هایی که بازارهای بزرگ و امتیازهای بزرگی برای توسعه دارند، همجوار است و این ویژگی مهمی است.

وی با بیان اینکه لرستان همه شایستگی‌ها را برای تبدیل شدن به یک استان توسعه‌یافته دارد، افزود: نیروهای تحصیل‌کرده و دانشگاهی خوب و متخصص، همجواری با بازارهای بزرگی مثل تهران، اصفهان و خوزستان و شرایط خوب منابع طبیعی از مزایای این استان است.

جهانگیری شرایط سیل را ویژه دانست و گفت: این‌همه چشم ما به آسمان بود که باران رحمت ببارد، دغدغه‌ها جوری شده بود که آب شرب مسئله اصلی شده بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این باران و حجم بارش و اتفاقاتی که در سراسر کشور افتاد یک‌بار دیگر به کشور نیرو و انرژی و امید داد، بیان کرد: هر کدام از استان‌ها ریزگردها و تالاب‌های خشک شده داشت و ما را به نقطه‌ای می‌برد که نگران آینده بودیم.

وی سیل، زلزله و خشک‌سالی را از حوادث طبیعی برشمرد که در ایران فراوان است و تصریح کرد: خدا را هم شاکریم که یک کشور ریشه‌دار و بنیه دار داریم و با وجود مشکلات فراوان، همچنان پابرجاست و باقوت رو به جلو پیش می رویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه با این بارش‌ها وضعیت آب به نقطه مطلوب می‌رسد، تصریح کرد: اما یک سری تلخی‌ها هم بود، سیلی که در برخی استان‌ها مردم ما را اذیت کرد یک مورد این تلخی بود، الان هیچ استانی نیست که درگیر داستان سیل نباشد.

جهانگیری با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان هم مدت‌ها راه ایرانشهر قطع بود و سیل مردم را اذیت کرد، گفت: در استان‌های یزد و کرمان هم همین‌طور و تقریباً استان‌ها همه درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی استان‌های جنوب و غرب کانون بارندگی بودند، اظهار داشت: ما از وزرا خواستیم که به استان‌های اصلی بروند به منظور افزایش روحیه مردم، انجام کار و اعلام شرایط به دولت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهوری می‌خواهد به همه استان‌ها به‌ویژه لرستان  رسیدگی کند، اضافه کرد: مگر کسی هست لرستان را دوست نداشته باشد و نخواهد در این سختی‌ها همدردی کند.

جهانگیری حضور در لرستان را یکی از نعمت‌های خدا دانست و ادامه داد: اگر در سفر مسئولین به لرستان در این شرایط، تأخیری صورت گرفته و اگر در نظر مردم کم‌توجهی بوده است عذرخواهی می‌کنم، در دولت هیچ‌کس نیست که بین مردم لرستان و دیگر مناطق تفاوت قائل شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول حفظ جان مردم است، افزود: تلفات انسانی باید تلاش شود نداشته باشیم. خسارت‌ها هرچه کمتر شود بهتر است؛ اما بالاخره خسارت قابل جبران است و جان مردم مهم است.

وی اولویت اول را حفظ جان مردم  دانست و گفت: تلفات انسانی باید تلاش شود تلفات انسانی نداشته باشیم و خسارت‌ها هرچه کمتر شود بهتر است.

معاون اول رئیس‌جمهور  با بیان اینکه اگر دورود امشب مشکل دارد همه ما بسیج هستیم و به هر میزان می‌شود باید مشکل مردم دورود را کاهش دهیم، تصریح کرد: مدیریت در صحنه و پای‌کار جزو مهم‌ترین ویژگی مدیران است، استانداران و مدیران باانگیزه ایستادند و ماهم راضی هستیم و دولت، نیروهای مسلح، نهادهای عمومی آنچه داشتند به صحنه آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها