سوگواری زائران بارگاه ملکوتی دختر امام موسی کاظم (ع)

زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) با برگزاری آیین‌های مختلف سوگواری در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به سوگ نشستند.
کد خبر: ۳۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ - 01April 2019

سوگواری زائران و مجاوران حرم بارگاه ملکوتی دختر امام موسی بن جعفر (ع)به گزارش دفاع‌پرس از قم، حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) در سالروز شهادت پدر گرامی‌شان باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم (ع) یکپارچه سیاهپوش و برنامه‌های عزاداری و سوگواری در این مکان مقدس با حضور زائران و دلسوختگان خاندان پیامبر اکرم (ص) برپا شد.

آیین‌های سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید نیز با حضور گسترده زائران و مردم قم برپا شد.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) از جمله مسلمانان خارجی مقیم قم از شب گذشته با برپایی آیین‌های عزاداری و سوگواری در مساجد و دیگر مکان‌های مذهبی قم، عشق و علاقه خود را به هفتمین امام شیعیان جهان نشان دادند.

مردم با پوشیدن لباس سیاه و سیاهپوش کردن کوچه و خیابان‌ها، با دلی سوخته و چشمانی اشکبار در کنار مرقد کریمه اهل بیت (س) دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) به عزاداری مشغول هستند. 

از نخستین ساعات صبح امروز دسته‌های سینه زنی از نواحی مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه (س) حرکت و سخنرانان و مداحان با خطابه و مدیحه سرایی گوشه‌ای از زندگی امام موسی کاظم (ع) را برای سوگواران بیان کردند.

دسته عزای خادمان حرم حضرت معصومه (س) نیز برای عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان (عج) و دختر گرامی امام موسی بن جعفر (ع) از مسجد امام حسن عسکری (ع) این شهر به سمت حرم کریمه اهل بیت (ع) حرکت کرد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها