فرمانده نداجا:

لایروب کاترساکشن به گلستان منتقل می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به منظور تسریع در خروج آب از دهانه گرگان‌رود، شناور لایروب کاترساکشن در صورت مساعد بودن هوا فردا وارد گلستان می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ - 01April 2019

لایروب کاترساکشن به گلستان منتقل می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایل آبگرفتگی آق‌قلا و گمیشان، کم شدن ظرفیت رودخانه گرگان‌رود بوده که باعث خارج شدن آب از دیواره‌های این رودخانه به سمت دشت اطراف و به دنبال آن شهر‌ها و روستا‌ها شده است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل باید حجم آب را از بالادست سد وشمگیر کنترل کنیم، افزود: هم‌اکنون مجموعه نیرو‌های مسلح در حال حفر کانال در این منطقه هستند.

خانزادی با تأکید بر بازگشایی مصب گرگان‌رود گفت: طی دیروز و امروز کانال‌های انحرافی ایجاد شده و اکنون حجم خروجی آب نسبتاً مناسبی از این رودخانه در حال جریان است.

وی بیان کرد: برای تسریع در خروج آب رودخانه، لایروب بزرگ از نوع کاترساکشن دو روز قبل در خرمشهر از آب خارج و با استفاده از سه دستگاه تریلی به فرودگاه آبادان منتقل شد.

خانزادی گفت که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این لایروب را که در حال بارگیری در فرودگاه است در صورت مساعد بودن وضعیت جوی جنوب و گلستان، طی امروز یا حداکثر فردا به فرودگاه گرگان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها