جهانگیری:

سیلاب لرستان به سمت خوزستان حرکت کرده است/ هیچ گونه دغدغه‌ای برای استحکام سد دز وجود ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: حرکت سیلاب‌های خروشان به سمت خوزستان از سمت استان لرستان قابل مشاهده است.
کد خبر: ۳۳۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ - 01April 2019

جهانگیری: سیلاب لرستان به سمت خوزستان حرکت کرده است؛ هیچ گونه دغدغه ای برای استحکام سد دز وجود نداردبه گزارش دفاع‌پرس از از اندیمشک، اسحاق جهانگیری در بازید از سد دز شهرستان اندیمشک، اظهار داشت: در اولین جلسه هیئت دولت بررسی جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر و جلوگیری از حوادث مشابه، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت دولت از شهروندان، افزود: برای جبران خسارت و تأمین نیازهای شهروندان پس از سیلاب اخیر مصوبات مختلفی تصویب و با اجرای آن‌ها، خسارت وارد شده به میزان قابل توجهی جبران می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تقویت توان سیل بندهای استان خوزستان، گفت: استان خوزستان یک استان غنی و با ظرفیت است و سعی داریم با توان و انگیزه، سیلاب اخیر را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان این که وضعیت مدیریت بحران در استان خوزستان پس از سیلاب اخیر مطلوب بوده و به درخواست استاندار به خوزستان آمده است، گفت: با توجه به وضعیت موجود، ذخیره آب در سد دز به سمت شرایط اضطراری و فوق‌العاده پیش می‌رویم.

جهانگیری با اشاره به این که سد دز شهرستان اندیمشک دو میلیارد و 700 میلیون مترمکعب ظرفیت برای نگهداری آب دارد، بیان کرد: 200 میلیون مترمکعب از ظرفیت سد دز خالی است.

وی با بیان این که استحکام و اختصاص اعتبار برای سیل بندهای استان خوزستان در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود، افزود: تمام دستگاه‌های ذی صلاح و درگیر با سیلاب طبق برنامه ریزی انجام شده وظایف خود را انجام می‌دهند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: به مردم اطمینان می‌دهیم با توجه به ایجاد خسارت بر اراضی کشاورزی استان خوزستان پس از سیلاب اخیر، این خسارت جبران و مردم در این زمینه نگران نباشند.

وی با اشاره به مدیریت سدهای استان خوزستان، عنوان کرد: وضعیت سدهای خوزستان مطلوب بوده و این سدها توانسته‌اند، هزاران متر مکعب را در استان مدیریت و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

جهانگیری با بیان این که سد دز شهرستان اندیمشک مستحکم بوده و سیلاب‌های بزرگی را مدیریت کرده است، گفت: اولویت در مدیریت آب سد دز عدم خسارت جانی و جلوگیری از خسارت‌های مالی به شهرهای نزدیک به سد دز است.

وی با اشاره به این که هیچ گونه دغدغه‌ای برای استحکام سد دز وجود ندارد، خاطر نشان کرد: سد دز دو میلیارد و 700 میلیون مترمکعب ظرفیت نگهداری آب دارد و پس از سیلاب‌های اخیر تنها 200 میلیون مترمکعب از ظرفیت آن خالی مانده است.

جهانگیری لغو سفر خود به ایلام را به دلیل عدم امکان پرواز هوایی از خرم‌آباد به ایلام، دانست و تصریح کرد: حرکت سیلاب‌های خروشان به سمت خوزستان از سمت استان لرستان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به باران و سیلاب در استان لرستان گفت: در تماس با وزیر کشور و وزیر راه بر ارائه خدمت رسانی به شهروندان گرفتار سیل در استان لرستان و تأمین نیازهای آنان از استان‌های اصفهان و مرکزی تاکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها