سردار شریف خبر داد؛

رصد مناطق سیل‌زده توسط پهپاد‌های سپاه

سخنگوی کل سپاه با اعلام اینکه دو بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی سپاه از طریق حمل هوایی در پلدختر و معمولان برپا شده است، گفت: هم‌زمان علاوه بر بکارگیری پهپاد‌های سپاه برای رصد مناطق سیل‌زده، پل هوایی نیز برای انتقال اقلام ضروری و تخلیه مردم به نقاط امن ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۳۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ - 02April 2019

بکارگیری پهپاد‌های سپاه برای رصد مناطق سیل زدهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه در خصوص آخرین اقدامات سپاه در امدادرسانی به مناطق سیل زده کشور با بیان اینکه در منطقه گلستان حدود ۱۳-۱۴ روز است که مشغول کمک رسانی به مردم هستیم، اظهار داشت: در جریان کمک رسانی به سیل زدگان استان‌های لرستان، خوزستان و کرمانشاه خصوصا لرستان که روز گذشته دچار وضعیت بحرانی شد، همه امکانات سپاه در استان‌های همجوار برای کمک رسانی بسیج شده است.

وی افزود: فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز با تدبیر فرمانده کل سپاه در استان لرستان مستقر شده‌اند و همه امکانات مهندسی، پروازی و یگان‌های کمک رسانی بسیج و سپاه برای کمک به مردم در روستا‌ها و شهر‌ها به ویژه در پلدختر و معمولان اعزام شده‌اند.

سردار شریف ادامه داد: امروز تعدادی بالگرد هم به منطقه اعزام شده و علاوه بر امکانات مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) که در منطقه داشتند، از استان‌های اصفهان، مرکزی و کرمانشاه هم واحد‌هایی به کمک سپاه لرستان برای امدادرسانی رفتند.

وی همچنین از بکارگیری پهپاد‌های نیروی هوافضای سپاه در رصد، جمع آوری و برداشت اطلاعات از وضعیت مناطق سیل‌زده برای اولین بار خبر داد و گفت: واحد‌های مهندسی سپاه در تلاش برای برقراری راه‌های دسترسی زمینی هستند و هم‌زمان نیز پل هوایی برای انتقال اقلام ضروری و تخلیه مردم به نقاط امن ایجاد شده است.

معاون روابط عمومی سپاه با اعلام اینکه دو بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی سپاه از طریق حمل هوایی در پلدختر و معمولان برپا شده است، عنوان کرد: اولویت اول واحد‌های سپاه کاهش آلام مردم و جلوگیری از تلفات مردم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط جویی مساعدتر است و ان‌شاءالله تا پایان امروز عملیات اضطراری اسکان و کمک رسانی به پایان خواهد رسید تا به مراحل بعدی که کار‌های ترمیمی و کمکی هستند، برسیم.

بنا بر این گزارش، فرودگاه خرم آباد نیز که روز گذشته به محاصره سیل درآمده بود با تلاش نیرو‌های امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازگشایی و اولین هواپیما موفق به فرود در این فرودگاه شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار