جزئیات روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان؛

نجات ۵۱ نفر از سیل زدگان پلدختر/ خوزستان بدون خسارت جانی در سیلاب

رئیس اورژانس کشور از نجات ۵۱ نفر از سیل‌زدگان شهرستان پلدختر خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ - 02April 2019

نجات ۵۱ نفر از سیل زدگان پلدختربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رییس اورژانس کشور اظهار داشت: صبح امروز ۳۹ نفر از سیل‌زدگان با استفاده از سه فروند بالگرد نجات یافتند.

وی افزود: همچنین ۱۲ نفر شب گذشته به وسیله اورژانس هوایی ایلام نجات یافتند و به مکانی امن منتقل شدند.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: از صبح امروز هفت تیم مجهز ویژه اورژانس وارد پلدختر شده‌اند و هم‌اکنون در حال امداد‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

کولیوند، آب، غذا، دارو و لباس و وسایل گرمایشی را از مهمترین اقلام مورد نیاز سیل زدگان لرستان اعلام کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات عنوان کرد: هیچ‌کس در منطقه پلدختر در محاصره سیل نیست. شش فروند بالگرد و ۲۷ تیم ارزیاب به منطقه حادثه‌دیده اعزام شده است. خوشبختانه سیل در منطقه پلدختر خسارت جانی نداشته است.

پایان پاکسازی فرودگاه خرم آباد

غلامرضا بنی صدر مدیر فرودگاه خرم آباد اظهار داشت: عملیات پاکسازی باند و سطوح پروازی فرودگاه خرم آباد که از صبح امروز شروع شده بود، با تلاش بی وقفه همکاران عملیات پاکسازی به اتمام رسید و اکنون فرودگاه خرم آباد عملیاتی است.

بنا بر این گزارش، ستاد مدیریت بحران فرمانداری دشت‌آزادگان در اطلاعیه‌ای خواستار تخلیه فوری منازل و جایگاه‌های دام روستا‌های حاشیه رودخانه کرخه شد.

فرماندار شوش هم با توجه به افـزایش دبی رودخانه‌های دز و کـرخه از اهالی روستا‌های روستا‌های حاشیه دو رودخانه دز و کرخه در بخش شاوور، مرکـزی و فتح المبین درخواست کرد که منـازل خود را تخلیه کنند.

غزی دستور تخلیه روستـاهای فـدیم، مجید عبدالله، علی جـادر، دوار، دبات، سیدعدنان، سید موسی، بنـده، عصـافره، خیـرآباد ثانی، شیـخ فنـدی، آلبـوحمـدان، حمـدانی غرب، پل میـان آب در بخش مرکزی را صادر کرد.

وی همچنین دستور تخلیه شهـر فتح المبین، روستا‌های فلیح دونار، صـالح داود، حمـودی، شیخ علی زامل، مـزعل ضمدی در بخش فتح‌المبین و روستا‌های خویس، بنادر، بنه رحیمه، حبائیه، دوحی، سن بهادل، سن کریم، حویش جدید، بیت حاتم، عبدالخان پایین (سیدعباس)، خشـه، راضی حمـد، محمـد غضبـان، شیخ فـالح، شیخ نادر، شیخ صـالح سعد، استقلال، شیخ زویر، خمیس سعـد، شلیغم، کاظم حمد، خسرج مزبان، کریم خلف، گصـاد، شمخی، شنین حسین، بیت موزان، شیخ نادر، فالح، سعید ثامر، اکیوش، فرج دیوان، فهـد، عشیره خلف، خمـاط، امطلب، ابولقیفه، گطش، خلیفه حیدر، کاظم حیدر، یباره، یدی، غایب، محارب، زبید دبات، بیت نور، مـزرعه ۲، مزرعه ۳ و سیدخلف صادق در بخش شاوور را صادر کرد.

خوزستان بدون خسارت جانی در سیلاب

هزاریان فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته علی رغم وجود سیلاب در استان به لحاظ تلفات جانی خوشبختانه خوزستان شرایط آرامی را پشت سر گذاشت.

وی از مردم روستا‌ها این شهرستان با توجه به افزایش دبی آب خروجی از سد کرخه از مردم این شهرستان خواست از نزدیک شدن به رودخانه پرهیز و درصورت آبگرفتگی محل زندگی خود به محل‌های که برای اسکان سیل زدگان در نظر گرفته شده است نقل مکان کنند.

عالمی نیسی فرماندار اهواز نیز عنوان کرد: در اهواز هم شرایط آرام است و فقط مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مکان‌هایی که احتمال آبی گرفتگی دارد پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس شهرستان‌های اهواز، اوایل هفته آینده

استاندار خوزستان اظهار داشت: مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شعیبیه شوشتر، روستا‌های زوایه‌ی دزفول، شهرک بهروزی دزفولد، بخش دارخوین و روستا‌های غرب کارون خرمشهر در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده تعطیل است.

ضمنا شروع فعالیت‌های دانشگاه‌های استان با یک هفته تاخیر از ۲۴فروردین آغاز خواهد شد.

خسارات سیل به زیرساخت‌های شهرستان دره شهر

بارش‌های تندی عصر دیروز و شب گذشته در شهرستان دره شهر باعث تخریب پل ارتباطی گاومیشان وورود آب به داخل منازل شد.

علاوه بر مسدودی راه‌های ارتباطی در این شهرستان شش روستای بخش ماژین نیز در خسارات سیل به زیرساخت‌های شهرستان دره شهر محاصره سیل قرار گرفت.

آب آشامیدنی ۱۰۷ روستای استان بر اثر سیل قطع است

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام اظهار داشت: راه ارتباطی بخش ماژین شامل شهر ماژین و ۱۹ روستای آن و هفت کانون عشایری با جمعیت بیش از هفت هزار نفر بطور کامل قطع است.

سلیمانی دشتکی با تشریح آخرین وضعیت استان و خسارات آب آشامیدنی ۱۰۷ روستای استان براثر سیل قطع استناشی از سیل افزود: خسارات وارده به زیرساخت‌های استان بر اثر سیل تاکنون بالغ بر سه هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه پل‌های ماژین وگاومیشان تنها راه امدادرسانی به این مناطق بود که اکنون تخریب آن‌ها خسارت‌های بسیاری به بار آورده است، افزود: یکی از مشکلات مشترک شهرستان دره شهر با استان لرستان سد سیمره است که خروجی آن به هر ۲ استان لطمه وارد می‌کند و نیز پشت این سد به روستا‌های لرستان صدمات بسیاری وارد کرده است.

امدادرسانی به سیل زدگان بخش ماژین دره شهر از طریق بالگرد

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از آغاز امدادرسانی هوایی به سیل‌زدگان بخش ماژین خبر داد.

کریمیان اظهار داشت: با فروکش کردن بارندگی در مناطق سیل زده و با وجود تخریب کامل راه آغاز امدادرسانی به سیل‌زدگان بخش ماژین دره شهر از طریق بالگرد دسترسی به بخش ماژین و عدم امکان تردد زمینی، امدادرسانی و رساندن آذوقه و مواد خوراکی به ساکنان بخش ماژین از طریق یک فروند بالگرد هلال‌احمر آغاز شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام افزود: روستای چم‌شیر شهرستان سیروان به علت قرارگرفتن در عقبه سد سیمره و بالا آمدن دبی آب سد و برگشت به این روستا همچنان به عنوان کانون خطر تلقی می‌شود و اسکان موقت ساکنان روستا با همکاری جمعیت هلال احمر و سپاه امیرالمومنین (ع) استان انجام شده است. در استان ایلام آب آشامیدنی ۳۶ روستای شهرستان دره شهر و بخش‌هایی از مرکز شهر همجنان قطع است و مردم گرفتار در سیل در بخش ماژین درخواست امدادرسانی فوری دارند.

قطع شدن تلفن همراه و اینترنت شهرستان‌های گرمسیری

تلفنن همراه و اینترنت شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه وبویراحمد به علت رانش زمین قطع شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان گفت: حدود ساعت ۲۲ شب گذشته به علت رانش زمین در نزدیکی پلیس راه یاسوج _شیراز فیبر نوری این منطقه دچار مشکل شد و موجب قطعی اینترنت شهرستان‌های گرمسیری استان شد.

افتخاری خاطرنشان کرد: برای مشترکان تلفن ثابت در این شهرستان‌ها مشکلی به وجود نیامده است.

استان کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان است که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در شهرستان‌های گرمسیری هستند.

وضعیت مناطق سیل‌زده گمیشان و آق قلا

جمالی مدیر کل مدیریت بحران گلستان اظهار داشت:  فعالیت‌ها برای تخلیه کامل آب به طور شبانه روزی ادامه دارد.

جمالی با اعلام اینکه وضعیت گمیشان و آق قلا از مرحله بحران خارج شده گفت: در هر 2 شهرستان روند تخلیه آب به صورت شبانه روزی ادامه دارد و آب از بخش اعظم این شهر‌ها تخلیه شده است.

وی گفت: در گمیشان با احداث کانال‌ها و برش جاده گمیشان – اینچه برون آب به سمت کانال رهبری و کانال محیط زیست و سپس تالاب گمیشان و دریا در حال انتقال است و همچنین لایروبی گرگان رود کار انتقال بخش دیگری از آب را تسریع کرده است.

جمالی خاطرنشان کرد: در غیر از محله کل آباد آق قلا که هنوز تخلیه آب کامل نشده است در دیگر مناطق شهر سطح آب فروکش کرده و روند بازگشت ساکنان این مناطق به خانه‌هایشان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در بندر ترکمن هیچ مشکلی وجود ندارد، اما در محور نیاز آباد، 2 روستای حاجی آباد و نیاز آباد در معرض خطر هستند، گفت: انفجارات انجام شده و لایروبی کانال‌ها و بستر دریا کار انتقال آب را تسریع کرده است، اما هنوز وضعیت در مرحله بحرانی قرار دارد، اما پیش بینی می‌شود با فعالیت‌هایی که به طور شبانه روزی انجام می‌شود مشکلات موجود در این منطقه نیز به زودی حل شود.

رانش شدید خطوط ریلی راه‌آهن شمال

بستر خطوط راه آهن شمال در مسیر زیرآب-پل‌سفید، رانش و حرکت قطار‌ها را متوقف کرد.

گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال گفت: این حادثه حدود ساعت هشت صبح امروز اتفاق افتاد و جریان آب رودخانه تلار بستر خط راه آهن شمال در این منطقه را از بین برد.

وی با بیان اینکه این خط ریلی در مسیر رودخانه نبود و جریان آب به دلیل طغیان کم‌سابقه رودخانه تلار مسیر خود را تغییر داد، افزود: حدود ۱۰۰ متر از زیرسازی خط راه آهن در جریان این حادثه از بین رفته است.

مدیر کل راه آهن شمال گفت: جریان سیل و طغیان آب همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود خسارت به خطوط ریلی بیشتر از این میزان باشد.

گران پاشا گفت: نیرو‌های امدادی راه‌آهن برای مدیریت بحران و بازگشایی مسیر اکنون در محل حادثه حضور دارند.

مدیر کل راه آهن شمال با بیان اینکه تخریب زیرساخت راه آهن شمال به دلیل سیلاب سبب توقف حرکت قطار‌ها شده است، افزود: با توجه به جریان سیلابی رودخانه تالار تا زمان فروکش نکردن آب امکان برآورد خسارت‌ها و حرکت قطار‌ها ممکن نیست.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار