استاندار لرستان:

نیروهای امدادرسان و ستادی با تمام توان در حال کمک به سیل‌زدگان هستند

سید موسی خادمی با بیان اینکه امیدواریم هیچ موردی از خسارت جانی گزارش نشود، گفت: نیروهای امدادرسان و ستادی با تمام توان در حال کمک به سیل‌زده‌ها هستند.
کد خبر: ۳۳۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ - 02April 2019

نیروهای امدادرسان و ستادی با تمام توان در حال کمک به سیل‌زده‌ها هستندبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «سیدموسی خادمی» استاندار لرستان ظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت نگران‌کننده‌ای به‌دلیل قطعی ارتباط با شهرستان پلدختر برای افراد محاصره در سیلاب داشتیم، اما باوجود خسارت‌های مادی فراونی که در شهر پلدختر و روستاها که بخش عمده‌ای از آن‌ها غرق در سیلاب شده‌اند، ما تلفاتی نداشتیم.

وی افزود: تا این لحظه هیچ‌گونه تلفات انسانی گزارش نشده و امیدواریم هیچ موردی نیز نداشته باشیم. طبق آمار از افراد محلی و گروه هلال احمر تلفات خاصی در شهر پلدختر نداشته‌ایم.

استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم هیچ موردی از خسارت جانی گزارش نشود، عنوان کرد: نیروهای امدادرسان و ستادی با تمام توان در حال کمک به سیل‌زده‌ها هستند.

وی بیان کرد: حدود دو روز ارتباط پلدختر و معمولان با مرکز استان و سایر مناطق قطع بود؛ برای همین نیازهای اولیه غذایی و درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم. هم‌اکنون حدود 12 بالگرد در استان حضور دارد که افزایش خواهند یافت.

خادمی با بیان اینکه در تمامی روستاهای مسیر، پکیج‌های تعریف‌شده که شامل مواد غذایی، دارو، چادر و سایر مواد دیگر هستند را توزیع خواهیم کرد، اظهار داشت: تاکنون بخش عمده‌ای از آن بین سیل زده‌ها تقسیم شده‌است.

وی افزود: امیدواریم از فضای نیازهای اولیه خارج‌شده و به‌سمت سایر اقدامات حرکت کنیم و بتوانیم در یک بازه زمانی کوتاه به حالت اولیه برگردیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اطراف رودخانه کشکان و از معمولان تا پلدختر و تعدادی از روستاهای در مسیل دچار خساراتی شده‌اند، عنوان کرد: تاسیسات، جاده‌ها، زیرساخت‌ها و منازل مسکونی تخریب و یا به طور کامل به زیر آب رفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات رسانی در این مناطق به ترتیب در حال انجام است، بیان کرد: هم‌اکنون در شهرستان دورود آبگرفتگی برخی مناطق شهری را داریم که در حال برطرف شدن هستند.

خادمی گفت: در الیگودرز نیز با توجه به بارندگی شب گذشته و بارش برف، راه‌های ارتباطی تعدادی از روستاها مسدود است که در تلاش هستیم از طریق امداد هوایی خدمات‌رسانی کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه خدمات‌رسانی هوایی در اولویت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک تمامی نهادها از جمله ارتش، سپاه، هلال‌احمر و... بتوانیم این اقدامات را به‌خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار