معاون لجستیک جمعیت هلال احمر خبر داد؛

ارسال ۶۲ هزار بسته غذایی به مناطق سیل‌زده گلستان

«سعید متانی» گفت: از زمان وقوع سیل در استان گلستان به جز ارسال بیش از ۶۲ هزار بسته غذایی تا کنون ۲۰ هزار کیسه برنج، ۷۹ هزار و ۹۳۸ قرص نان، ۱۲۶ هزار بطری آب معدنی، هزار و ۶۲۵ بسته بیسکویت و ۸۹۳ بسته ست بهداشتی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شده است.
کد خبر: ۳۳۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ - 02April 2019

ارسال 62 هزار بسته غذایی به مناطق سیل زده گلستانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از ایرنا، «سعید متانی» معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگویی، با تشریح آخرین گزارش اطلاعات تجمعی اقلام و تجهیزات ارسالی به حادثه سیل استان گلستان از زمان وقوع سیل تا ساعت ۱۵ روز جاری، اظهار داشت: در شرایط اضطراری و به هنگام وقوع حوادث و سوانح، دو راهکار اصلی «توزیع عمومی غذا» و «توزیع بسته‌های غذایی آماده» برای مدیریت وضعیت تغذیه‌ای افراد در دستورکار نیرو‌های امدادرسان قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از توزیع بسته‌ها و سبد‌های غذایی آماده و بسته‌بندی شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در مناطق سیل‌زده، کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه و همچنین توانبخشی افرادی است که دچار سوءتغذیه متوسط هستند.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: از زمان وقوع سیل در استان گلستان به جز ارسال بیش از ۶۲ هزار بسته غذایی تا کنون ۲۰ هزار کیسه برنج، ۷۹ هزار و ۹۳۸ قرص نان، ۱۲۶ هزار بطری آب معدنی، هزار و ۶۲۵ بسته بیسکویت و ۸۹۳ بسته ست بهداشتی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شده است.

متانی اضافه کرد: همچنین ۲۲ هزار و ۳۵۴ دستگاه چادر کامل امدادی تیپ ۲، ۲۰۰ دستگاه چادر کامل امدادی تیپ ۳ و ۶ هزار و ۵۹۸ دستگاه چادر مسافری برای تقویت انبار‌های پشتیبانی عملیات امداد و نجات در سطح استان گلستان به این استان ارسال شده است.

وی اظهار داشت: همچنین هزار و ۸۷۰ شعله چراغ والور و ۵۶ شعله چراغ فانوس نیز برای تقویت انبار‌های پشتیبانی عملیات امداد و نجات به استان گلستان ارسال شده است.

وی همچنین از ارسال ۶۰۰ بسته ست ظروف، ۴۱ عدد کلمن، هفت هزار و ۹۸۵ کیلوگرم نایلون پوششی، هزار کیلوگرم نایلون بسته بندی، ۲۴ هزار ۹۰۰ کیلوگرم کارتن خالی بسته بندی ۷۲ ساعته، پنج هزار کیلوگرم کارتن خالی بسته بندی ماهانه، ۱۰ هزار و ۵۰۰ جفت چکمه لاستیکی و ۷۵۰ بسته انواع البسه امدادی به مناطق

سیل زده استان گلستان خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی و توزیع اقلام یادشده در استان گلستان از سوی امدادگران هلال احمر در حال انجام و ادامه دارد.

استان گلستان در آخرین روز‌های سال ۹۷ با یکی از کم نظیرترین بارش‌های تاریخ خود مواجه بود به طوری که برابر داده‌های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران بارید.

برای مقایسه این حجم از بارندگی باید یادآور شد که میانگین بارش سالیانه گلستان ۴۵۰ میلی متر است ضمن اینکه باران شیراز که تعدادی از شهروندان و مسافران نوروزی را به کام سیلاب فرو برد فقط ۱۷ میلی متر بوده است، ولی در بیابان‌های کم باران شمال گلستان بارش ۷۴ تا ۱۲۰ میلی متر بود.

این میزان بارندگی در ارتفاعات و نقاط بالادستی سد‌های گلستان از جمله گالیکش، مینودشت، آزادشهر و رامیان بین ۲۲۰ تا ۳۵۳ میلی متر در مدت زمان کوتاهی بوده است ضمن اینکه حجم زیادی از برف ماندگار قبلی را نیز ذوب کرد.

بارش شدید باران در گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان در گنبدکاووس، سد بوستان در کلاله و سد وشمگیر در آق قلا شد که به دنبال آن سیل از شرق استان آغاز و با طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان بخش‌های وسیعی از شمال و غرب گلستان را به زیر آب برد.

با گذشت حدود دو هفته سرریز سد‌های استان گلستان همچنان ادامه دارد و بر اثر سیل و حوادث ناشی از آن نظیر تخریب منازل و واژگونی قایق تاکنون ۸ نفر جان باخته‌اند.

بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های گلستان بویژه آق قلا و گُمیشان آسیب جدی دیده‌اند ضمن اینکه ۳ هزار نفر کارگر بر اثر تخریب و تعطیلی واحد‌های تولیدی و خدماتی منطقه بیکار شده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها