سردار اخوان در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

بیمارستان صحرایی ۳۲ تختخوابی در پل‌دختر برپا می‌شود

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: دو بیمارستان صحرایی ۶۴ تختخوابی و ۳۲ تختخوابی برای لرستان پیش‌بینی کردیم که در حال انتقال به منطقه هستند؛ البته بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی این استان، هم‌اکنون فقط نیاز به بیمارستان صحرایی ۳۲ تختخوابی دارند.
کد خبر: ۳۳۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ - 03April 2019

بیمارستان صحرایی ۳۲ تخت خوابی در پل دختر برپا می‌شود/ پیش بینی ۱۰ بیمارستان صحرایی با ۵۰ آمبولانسسردار «احمد اخوان مهدوی» فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره فعالیت‌های صورت گرفته برای درمان مصدومان سیل‌زده شمال و غرب کشور، اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه اواخر سال گذشته به واسطه هشدار‌های دستگاه‌های مسئول مبنی بر احتمال وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، تعداد ۱۰ بیمارستان صحرایی به همراه ۵۰ دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات به مصدومان سیل احتمالی کرده بود.

وی افزود: پس از جاری شدن سیل در شهرستان آق قلا استان گلستان، اولین بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی در این شهر برپا شد؛ بیمارستانی که دارای تنها دستگاه ام.آر.آی و سی.تی.اسکن سیار کشور بود.

سردار اخوان ادامه داد: در این بیمارستان صحرایی بخش‌های دندان‌پزشکی، اتاق عمل، بستری خواهران و برادران، داروخانه، رادیولوژی و اورژانس به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دادند؛ ویژگی این بیمارستان هم این بود که تمام الزامات برای فعالیت یک بیمارستان به صورت خود اتکایی و بدون وابستگی به خدمات شهری انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۴۳ نفر تا شب گذشته (سه شنبه) به بیمارستان صحرایی شهید شوشتری در «آق قلا» مراجعه کردند که این افراد در مجموع ۵۷ هزار و ۵۵۷ نفر خدماتی مانند انجام ۱۰۵ عمل جراحی و ۳۵۱ نفر‌ ام.آر.آی، سه هزار و ۲۸۰ نفر خدمات دندان‌پزشکی، چهار هزار و ۲۴۵ نفر خدمات آزمایشگاهی، ۱۲ هزار و ۳۹۳ نفر خدمات داروخانه‌ای و یک هزار و ۲۹۹ نفر خدمات سونوگرافی، دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در گمیشان نیز به ۵ هزار و ۹۱ نفر مراجعه کننده، تعداد ۱۲ هزار و ۷۸۱ نفر خدمات بیمارستانی ارائه شد، عنوان کرد: تعداد اعضای گروه‌های پزشکی این بیمارستان ۸۰ نفر بودند که به ۴۱ روستا هم ۵۸ تیم سیار اعزام داشتیم.

سردار اخوان سپس در خصوص ارائه خدمات به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان هم گفت: در خوزستان بیمارستان شهید بقایی در آمادگی ۱۰۰ در صد قرار دارد؛ علاوه بر این یک واحد بیمارستان صحرایی هم آماده است تا در صورت نیاز خدمات خود را ارائه کند.

وی همچنین عنوان کرد: در کرمانشاه نیز دو بیمارستان صحرایی آماده با پنج واحد جراحی داریم که در صورت نیار به ارائه خدمات می‌پردازند؛ برای لرستان هم دو بیمارستان صحرایی ۶۴ تختخوابی و ۳۲ تختخوابی پیش بینی کردیم که در حال انتقال به منطقه هستند؛ البته بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان، هم‌اکنون فقط نیاز به بیمارستان صحرایی ۳۲ تختخوابی دارند.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بیمارستان‌های صحرایی در پل‌دختر لرستان از فردا کار خود را شروع می‌کنند، اضافه کرد: در آذربایجان‌های غربی و شرقی هم بیمارستان‌هایی صحرایی آماده وجود دارد که در صورت نیاز خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: در گلستان کمبودی به لحاظ دارویی نداریم؛ چون تمام دارو‌های مورد نیاز توسط بهداری نیروی زمینی سپاه تامین شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها