امیر تقی‌خانی تأکید کرد؛

تداوم امدادرسانی یکان‌های ارتش در مناطق سیل‌زده کشور

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تداوم فعالیت یکان‌های امدادی و آمادی ارتش در مناطق سیل‌زده طی 24 ساعت گذشته، گفت: امدادرسانی یکان‌های ارتش در مناطق سیل‌زده کشور با تمام امکانات و ظرفیت‌های لازم ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۳۳۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ - 03April 2019

امدادرسانی یکان های ارتش در مناطق سیل زده کشور با تمام امکانات و ظرفیت های لازم ادامه داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» با اشاره به آخرین اقدامات ارتش در کمک‌رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده کشور، اظهار داشت: از شب گذشته (13 فروردین‌ماه) تا کنون بیش از 300 سورتی پرواز توسط بالگردهای 206، 214 و شنوک هوانیروز و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق سیل‌زده خرم‌آباد، شهرکرد، مسجد سلیمان، گلستان و کرمانشاه با بیش از 30 بالگرد انجام گرفته است.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با استفاده از هواپیماهای ترابری سنگین سی 130، ایلوشین و بوئینگ 747 و نیروی دریایی ارتش نیز با استفاده از هواپیماهای فرندشیپ خود با بیش از 20 سورتی پرواز اقلام دارویی، مواد غذایی و تجهیزات امدادی مورد نیاز مردم در استان‌های فارس، گلستان و خوزستان و دستگاه لایروب نیروی دریایی را ترابری کردند.

امیر تقی‌خانی افزود: امدادرسانی از طریق قایق‌های موتوری و تجسس و نجات تیپ‌های پیاده پیاده مکانیزه و گروه های مهندسی ارتش در منطقه گمیشان استان گلستان و مناطق سیل زده استان خوزستان و همچنین لرستان و پلدختر نیز در ساعات گذشته انجام شده و تیم های تکاور و غواصی ارتش نیز در مناطق سیل‌زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان عملیات امدادرسانی خود را ادامه دادند.

سخنگوی ارتش همچنین از تداوم فعالیت شبانه‌روزی افسران، درجه داران و سربازان یکان های امدادی و آمادی ارتش در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، سوخت رسانی، پخت و توزیع نان و مواد غذایی، تامین امنیت مناطق تخلیه شده و مهار سیل با استفاده از صدها دستگاه تجهیزات مهندسی و تجهیزات پل سیار خبر داد و افزود: هزاران پرس غذا و قرص نان، هزاران لیتر سوخت، صدها نفر نیروی امدادی تازه نفس در مناطق مورد نیاز با بکارگیری ده ها دستگاه نفربرهای بی تی آر، تریلی، کمپرسی مایلر، بیل مکانیکی، لودر و بولدوزر در خدمت مردم عزیز شهرهای سیل‌زده بوده اند.

وی افزود: اجرای چندین کیلومتر عملیات لایروبی، برپایی چند پل بیلی در آق قلا و اینچه برون، بیش از 2 هزار مورد خدمات پزشکی و فعالیت شبانه روزی ایستگاه های صلواتی، حمام ها و نانوایی های صحرایی در مناطق سیل‌زده نیز بخش هایی از اقدامات 24 ساعت گذشته یکان های ارتش بوده است.

امیر تقی‌خانی همچنین گفت: یکان های امدادی و آمادی ارتش در استان لرستان امروز با سرعت و گسیل امکانات بیشتر مهندسی، پزشکی و امدادی در خدمت مردم این استان بویژه منطقه پل‌دختر خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار