پلدختر شرایط سختی دارد/ دستور رهبری برای نوسازی منازل

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط پلدختر خیلی شرایط را پیش رو دارد، از دستور رهبری برای نوسازی منازل و پرداخت خسارات کشاورزان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ - 03April 2019

پلدختر شرایط سختی دارد/ دستور رهبری برای نوسازی منازلبه گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، علی لاریجانی عصر چهارشنبه بعد از بازدید از مناطق سیل زده لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما آمدیم از نزدیک شرایط منطقه را ببینیم،که از پلدختر بازدید داشتیم و بخش‌های دیگر را هم بازدید می‌کنیم.

وی با اشاره اینکه شرایط پلدختر خیلی شرایط سختی شده و باید سریع کمک شود ، ادامه داد : در این تردید نکنید که مناطق سیل زده استان جزو اولویت‌هایی است که ما به آن می‌پردازیم.

لاریجانی افزود: دیروز رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای گذاشتند و دستورانی دادند یکی اینکه امدادرسانی سریع انجام شود که این کار در حال انجام است و در این خصوص ، مناطق سیل زده بین نهاد‌ها تقسیم شده و بخش‌هایی در اختیار ارتش است.

وی با بیان اینکه باید به سیل زدگان هم چادر بدهند و هم آب و آذوقه تأمین شود، گفت: همچنین باید برای مدت زمان طولانی‌تری آذوقه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود : نیاز‌های لرستان یک مسئله ملی شده و رهبری معظم هم برای احداث ساختمان و نیاز‌های کشاورزی دستور داده‌اند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رفع نیاز‌های ضروری آب و برق و گاز و تلفن یادآور شد: وزیر به ما قول داده است که امشب مشکل تلفن حل شود.

لاریجانی با بیان اینکه برای مسئله آب و برق هم با وزرای مرتبط صحبت کردم و برای رفع مشکل متولیان قرار شد اقدام کنند، گفت: خیلی از موارد خدمات رسانی را تا زمانی که در استان هستم پیگیری می‌کنم.

وی بیان کرد: نیاز‌های لرستان یک مسئله ملی شده و رهبری معظم هم برای احداث ساختمان و نیاز‌های کشاورزی دستور داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص ، برای رفع صدمات حتماً منابعی در نظر می‌گیریم و در اولین فرصت مجلس اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی را تصویب می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به وضعیت نامناسب مردم پلدختر، گفت: امروز هم در برخی جا‌ها شاهد بودیم که برخی از مردم واقعاً خانه‌های خود را به طور کامل را از دست داده‌اند. با برخی افراد مذاکره می‌کردم می‌گفتند که حتی فرصت نکردیم لباس مناسب بیاوریم.

وی ادامه داد: من مناطق سیل زده در استان‌های مختلف کشور را بررسی کردم، در استان لرستان با توجه به وضعیت موجود باید بیشتر توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما از قبل هم خدمت رهبری معظم گزارش‌هایی دادیم و ایشان هم گفتند کمک می‌کنند، امروز هم خدمت ایشان بعد از جلسه ،گزارش لازم را خواهیم داد.

لاریجانی تاکید کرد: توصیه می‌کنم مردم لرستان نگران نباشند، این احساس وجود نداشته باشد که سیل تمام شده و موضوع رها می‌شود. چون رهبری دستور دادند حتماً پشتوانه صحبت‌های رهبری این است که این مسائل پیگیری و رفع خواهد شد.

وی با اشاره به توجه ویژه به شهرستان پلدختر، گفت: ما برای کل لرستان و به خصوص روستا‌ها پیگیری لازم را خواهیم کرد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها