رییس سازمان بهزیستی خبر داد؛

اعطای کمک‌هزینه معیشتی ۳ برابری به مددجویان بهزیستی در شهر‌های سیل‌زده لرستان

«وحید قبادی دانا» با بیان اینکه کمک‌هزینه معیشتی برای مددجویان سازمان بهزیستی که در شهر‌های سیل‌زده قرار دارند، به میزان سه برابر مستمری بوده که دریافت می‌کردند، روی کارت‌بانکی آن‌ها شارژ می‌شود، گفت: این کمک‌هزینه مبلغ بین ۵۰۰ تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان براساس بُعد خانوار برای مددجویان ماست.
کد خبر: ۳۴۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ - 04April 2019

سیل سه هزار واحد مسکونی مددجویان را تخریب کردبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «وحید قبادی دانا» رییس سازمان بهزیستی، عصر امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده «پلدختر»، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه اولیه سازمان بهزیستی این است که معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، ضایعات نخاعی، سالمندان و فرزندان تحت تکفل سازمان بهزیستی کشور که در مراکز نگهداری می‌شوند، در این‌گونه حوادث آسیب نبینند.

وی افزود: در سطح کشور این افراد به محل‌های امن انتقال داده شدند و ۹۶ مرکز شبانه‌روزی در سطح کشور در برابر سیل ایمن سازش شد، فرزندان بی‌سرپرستی که در پل‌دختر نگهداری می‌شدند به شهر خرم‌آباد انتقال داده شدند تا دچار سیل و سانحه نشوند.

رییس سازمان بهزیستی عنوان کرد: در سطح کشور هم این کار انجام‌شده است، متأسفانه از بین ۸۰۰ مرکز، حدود ۱۴ مرکز آسیب‌دیده که ۱۲ میلیارد تومان آسیب ساختمانی و تجهیزات بوده که امیدواریم جبران شود.

وی بیان کرد: در راستای مددجویان کاری که انجام‌ شده این است، کسانی که در خانه‌ها نگهداری می‌شوند سعی شده به آن‌ها کمک شود تا بتوان انتقال برای آن‌ها صورت بگیرد و به مکان‌های امن منتقل شوند.

قبادی دانا با بیان اینکه کمک‌هزینه معیشتی برای مددجویان سازمان بهزیستی که در شهر‌های سیل‌زده قرار دارند، به میزان سه برابر مستمری بوده که دریافت می‌کردند، روی کارت‌بانکی آن‌ها شارژ می‌شود، خاطرنشان کرد: این کمک‌هزینه مبلغ بین ۵۰۰ تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان براساس بُعد خانوار برای مددجویان ما که در شهر‌های «پلدختر» و روستا‌های تابعه، شهر «نورآباد» و روستا‌های تابعه و شهر «چگنی» و اطراف آن و «معمولان» قابل‌استفاده است و این مبلغ از هفته آینده بر روی کارت آن‌ها شارژ خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی گفت: برای تأمین مایحتاج زندگی با توجه به اینکه سیل آسیب زیادی به وسایل زندگی مددجویان زده است، مبلغ ۵ میلیون تومان قرض‌الحسنه به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرف بانک رفاه و توسعه تعاون در سطح کشور برای مددجویان ما که وسایل منزلشان دچار آسیب شده تأمین شود.

وی اظهار داشت: خانه‌هایی که دچار آسیب شده‌اند در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره دریافت خواهند کرد و همچنین مبلغ ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

قبادی دانا افزود: مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویانی که در سیل منزل‌شان تخریب‌شده است، اضافه بر کمک‌های دولت اختصاص دادیم، به‌محض شروع عملیات توسط بنیاد مسکن این مبلغ نیز پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: در روستا‌ها نیز دولت مبلغ ۴۰ میلیون تومان به‌عنوان تسهیلات کم‌بهره و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض تعیین کرده که برای روستا‌ها نیز این کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی را برای مددجویان بهزیستی برای ساخت مسکن در مواردی که مسکن تخریب‌شده اختصاص خواهیم داد.

رییس سازمان بهزیستی بیان کرد: بر اساس برآورد اولیه، ۳ هزار واحد مسکونی مددجویان در سطح کشور تخریب کامل شده است که باید عملیات احداث توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج مستضعفین داشتیم، از آن‌ها نیز برای احداث عملیات ساخت کمک خواهیم گرفت؛ در سازمان ۲۱۱ تیم محب، مشاوره و روانی اجتماعی را داریم که فعال شدند و با ۶۳۳ نفر افراد متخصص در حوزه روانشناسی و مددکاری اجتماعی و مشاوره به مردم کمک می‌کنند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: آنچه دغدغه مقام معظم رهبری بود و فرمودند که آثار بلندمدت و تأثیر روانی اجتماعی حوادث، بلایا و سیل را مدنظر قرار دهیم و برای آن برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم تا بتوانیم آثار سوء آن را به حداقل برسانیم، کانون‌های مهدکودک نیز در پل‌دختر و شهر‌های سیل‌زده لرستان فعال می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار