استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم احداث دیواره حفاظتی برای پیشگیری از سیل در نقاط بحرانی زیراب

استاندار مازندران بر لزوم احداث دیواره حفاظتی برای پیشگیری از سیل در نقاط بحرانی زیراب تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ - 05April 2019

لزوم احداث دیواره حفاظتی برای پیشگیری از سیل در نقاط بحرانی زیرآببه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران صبح امروز در جلسه مدیریت بحران در شهرداری شهر زیراب، با اشاره به اینکه برای احداث دیواره وزارت دفاع، بسیج سازندگی و دو شرکت بخش خصوصی وارد کار شوند، اظهار داشت: اگر کار درست و اصولی انجام نشود دوباره چند ماه دیگر اینجا خواهیم بود.

استاندار مازندران با اشاره به حجم چوب در سیلاب اخیر، به ضرورت قطع درختان پرخطر حاشیه رودخانه اشاره کرد و گفت: مسیر رودخانه تلار تا شیرگاه بررسی شود تا درختان مشکل‌ساز شناسایی شوند.

وی با تأکید بر بررسی وضعیت زمین‌های کشاورزی خسارت دیده و با اشاره به زمین‌هایی که کاملاً از میان رفته است، افزود: زمین‌های قابل کشت به سرعت بازگشت داده و خسارت وارده به آنها برآورد شود.

حسین‌زادگان گفت: بر اساس پیش‌بینی حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در حریم رودخانه قرار دارند، این واحدها را در برآورد خسارت‌های جدید اعلام کردیم و امیدواریم با کمک دولت این واحدها را به جای دور از حریم رودخانه منتقل کنیم.

استاندار مازندران متذکر شد: برای دام سبک بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات کم‌بهره و برای دام سنگین نیز ۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۳ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و برای زمین‌های زراعی و باغی هم تسهیلات بلاعوض بزودی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مستاجرین و مالکین ۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود و برای مالکینی که واحدهای شأن تخریب شده است نیز در آینده تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای ساخت پرداخت می‌شود و از ظرفیت خیرین نیز در این بخش بهره‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار