نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

نیرو‌های مسلح در حادثه سیل لرستان به داد مردم رسیدند/ مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند

آیت الله «سید احمد میر عمادی» با بیان اینکه در حادثه سیل نیرو‌های مسلح، سپاه، ارتش، هوانیروز و نیروی انتظامی به داد مردم رسیدند، گفت: باید کمک جان‌برکفانی که درصحنه حاضر می‌شوند و مردم را نجات می‌دهند را قدر بدانیم
کد خبر: ۳۴۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ - 05April 2019

مدعیان دروغین حقوق بشر اجازه ندادند کمک‌های بشردوستانه به ایران بیایدبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» امام جمعه خرم‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر، ضمن تبریک روز پاسدار و جانباز، اظهار داشت: پاسداران و جانبازان حافظان انقلاب اسلامی و حافظ ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب بوده و مایه مباهات هستند.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل نیرو‌های مسلح، سپاه، ارتش، هوانیروز و نیروی انتظامی به داد مردم رسیدند، افزود: باید کمک جان‌برکفانی که درصحنه حاضر می‌شوند و مردم را نجات می‌دهند را قدر بدانیم؛ نیرو‌های هوانیروز در شرایط سختی بالگرد‌های سپاه، ارتش و هلال‌احمر را به مناطقی که در سیل محاصره بودند رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه خسارت سیل باورنکردنی است، عنوان کرد: جاده خرم‌آباد - پل‌دختر به طول ۱۰۰ کیلومتر تخریب‌شده است و از «ویسیان» تا پل‌دختر یک پل اصلی و فرعی سالم دیده نمی‌شود؛ تمام پمپاژ‌های آب از بین رفته و دشت‌های فراوانی مثل «سیلاخور» به حدی گل گرفته که قابل کشت نیست.

وی بیان کرد: روستا‌های فراوانی خسارت‌دیده است و ۱۱ روستا به‌واسطه بالا آمدن سد «سیمره» در محاصره است، احشام، دام و استخر ماهی از بین رفته است، وسایل زندگی مردم «پل‌دختر»، «معمولان»، «دورود»، «خرم‌آباد» و «کوهدشت» از بین رفته است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: مردم سیل‌زده نیاز به کمک دارند و از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی نیستند؛ مسئولانی که می‌گویند در کنار مردم هستیم، امیدواریم تا آخر در کنار مردم لرستان باشند و آن‌ها را تنها نگذارند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند، در جلسه به آقای «لاریجانی» گفتم اصلاً وعده ندهید، اما اگر وعده می‌دهید عمل کنید و با اعصاب مردم بازی نکنید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: باید به مسئله سدسازی توجه ویژه شود، اگر حق لرستان در سدسازی و تخصیص آب‌داده می‌شد، امروز به این درد گرفتار نمی‌شدیم.

وی اظهار داشت: درد ما این است که آمریکای جنایتکار سیل‌زدگان را تحریم کرده است و اجازه نداد کمک‌های بین‌المللی برای سیل‌زدگان ایران بیاید؛ سیل ایران، آمریکا را رسوا کرد، مدعیان دروغین حقوق بشر اجازه نمی‌دهند کمک‌های بشردوستانه به ایران بیاید و حساب‌های هلال‌احمر را بسته‌اند.

آیت‌الله میرعمادی افزود: آمریکا با ملت ایران و آرمان‌هایش دشمنی دارد و باید گفت که ما به کمک‌های شما نیاز نداریم، ملت ایران با تلاش خود مشکلات را حل می‌کند و با حل مشکلات روسیاهی برای آمریکا باقی می‌ماند.

وی بابیان این‌که روز انرژی هسته‌ای نماد خودباوری و توانمندی علمی ایران است، عنوان کرد: یاد شهدای دانشمندان هسته‌ای را گرامی می‌داریم که تلاش کردند و اقتداری به ایران بخشیدند، امیدواریم فناوری هسته‌ای را که ثمره خون شهدا است حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار