رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی تأکید کرد؛

استفاده از اسامی شهدا در نامگذاری مدارس خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» گفت: به خیرین مدرسه ساز پیشنهاد می‌کنیم که از اسامی شهدا، بزرگان و مشاهیر دینی و علمی برای نام گذاری مدارس این استان استفاده کنند.
کد خبر: ۳۴۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 06April 2019

از اسامی شهدا، بزرگان و مشاهیر دینی و علمی برای نام گذاری مدارس استفاده شودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: اگر به تاریخ کشور توجه کنیم می‌بینیم که هر زمانی که فعالیت‌های ما در عرصه‌های مختلف از شکل دولتی به یک حرکت خودجوش مردمی تبدیل شده، بسیار موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه نیازهای کشور در زمینه مدرسه سازی به خصوص در خراسان جنوبی بسیار مشهود است، افزود: در بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی و حتی مرکز استان کمبود شدید فضاهای آموزشی وجود دارد.

رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: اگر ما در زمینه ساخت فضاهای آموزشی به اعتبارات دولتی متکی باشیم معلوم نیست چه زمانی این مشکلات و نواقص برطرف شود.

نصیرایی با بیان اینکه باید برای پیشبرد اهداف به سمت حمایت از گروه‌ها و نهادهای خودجوش مردمی برویم، عنوان کرد: خیرین مدرسه ساز یکی از مهمترین گروه های مردمی هستند که بسیار سریع‌تر می‌توانند برای حل این مشکل کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت عملکرد خیرین مدرسه ساز در راستای علم آموزی افزود: در روایات نیز به این موضوع اشاره شده و کسی که زندگی، مال و وقت خود را وقف مسیر علم آموزی کند از اهمیت و ارزش بالاتری نسبت به کسانی که در عرصه‌های دیگر فعالیت دارند برخوردار هستند.

رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان داشت: مجموعه‌های بسیاری در حوزه مدرسه‌سازی فعالیت دارند و اگر خیرین صلاح دانستند به سمت مشارکت با این مجموعه‌ها حرکت کنند تا نیازهای آموزشی با هزینه کمتر و به موقع برطرف شوند.

نصیرایی با تأکید بر اینکه باید ارزش های اسلامی و انقلابی را تقویت کنیم خاطرنشان کرد: این ارزش‌ها باعث پیشرفت کشور شده و به خیرین مدرسه ساز پیشنهاد می‌کنیم که از اسامی شهدا، بزرگان و مشاهیر دینی و علمی برای نام‌گذاری مدارس استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار