فرماندار کرمانشاه خبر داد؛

قطع ارتباط 52 روستا در شهر کرمانشاه/ اسکان بیش از 2 هزار خانوار در بارندگی‌های اخیر

«فضل‌الله رنجبر» گفت: قطع ارتباط 52 روستاهای بخش جلالوند و عثمانوند شهرستان کرمانشاه در سیل اخیر و اسکان بالغ بر 2 هزار خانوار در مدارس، سالن‌های ورزشی، مساجد، بقاع متبرکه و پایگاه‌های بسیج از مردم سیل‌زده و میهمانان نوروزی درگیر آبگرفتگی انجام شده است.
کد خبر: ۳۴۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 06April 2019

قطع ارتباط 52 روستا در شهر کرمانشاه/ اسکان بیش از 2 هزار خانوار در بارندگی‌های اخیربه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «فضل‌الله رنجبر» فرماندار کرمانشاه امروز (شنبه) در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه، از هماهنگی و انسجام خوب دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهداری، امور آب و به‌خصوص نیروهای افتخاری بسیج، ارتش و سپاه در بارندگی‌‌های سیل‌آسیای اخیر که موجب به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی شد تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه خسارت سیل اخیر تا به امروز 245 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: ارزیابی‌ها هنوز ادامه دارد، قطعا با نهایی شدن برآورد‌ها میزان خسارت بیشتر از این مبلغ اعلام شده است.

وی از قطع ارتباط 52 روستاهایی بخش جلالوند و عثمانوند این شهرستان خبر داد و افزود: با اقدام به موقع نیروهای خدمات‌رسان ارتباط برقرار شده است.

اسکان بیش از 2 هزار خانوار در بارندگی‌های اخیر

رنجبر از اسکان بالغ بر 2 هزار خانوار در مدارس، سالن‌های ورزشی، مساجد، بقاع متبرکه و پایگاه‌های بسیج از مردم سیل‌زده و میهمانان نوروزی درگیر آبگرفتگی خبر داد و افزود: اعلام آمادگی برای پذیرایی بیشتر را نیز داشتیم.

این مسئول ضمن تشکر از تمامی ارگان‌های خدمات‌رسان، گفت: نیروهای یگان ویژه هم اکنون نیز در کرناچی مشغول خدمات‌رسانی هستند. شهرداری‌ها نیز در سطح شهر کانال‌ها را لایروبی و چند کانال با هدف جلوگیری از سیل ایجاد کردند که بسیار موثر بود.

وی از مسئولان خواست لیست خسارات از قبیل روستاهای آسیب‌دیده، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، تلفات دام، زیر ساخت‌های آسیب دیده، پل‌ها و راه‌ها سریعا مشخص وبه مراجع ذی‌ربط برای تعیین خسارت اعلام شوند.

فرماندار کرمانشاه به ورود آب به منازل از طریق کانال‌های فاضلاب در خیابان 290 پردیس، حجرت زیبا شهر و چند نقاط دیگر از شهر اشاره کرد و متذکر شد: این موارد از طرف شهرداری و آتش‌نشانی سریعا اقدام شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی از عکس و فیلم‌های گرفته شده از سیل

فرماندار کرمانشاه با اشاره به حجم بالای سیل بی‌سابقه و خدمات‌رسانی همه ارگان‌ها به‌خصوص داوطلبان خواستار ایجاد یک بانک اطلاعاتی از عکس و فیلم‌های گرفته شده از این حوادث و خدمات‌رسانی شد.

رنجبر از مسئولان خواست هر اداره و دستگاه اقداماتی در رابطه با پیشگیری، کمک‌رسانی و هرگونه خدماتی در سیل شهرستان کرمانشاه داشته‌اند گزارش را به اطلاع فرمانداری برسانند تا به وزارت کشور ارسال شود.

وی گفت: بیشترین حجم خسارات در کرمانشاه از منطقه کرناچی بوده که حدود 200 واحد مسکونی درگیر شدند، اکیپ مشغول ارزیابی خسارات مالکان و مستاجران این منطقه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار