سردار سنایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم اتخاذ تصمیم قاطع در برابر طرح شوم آمریکا/ باید اقدامات عملی در تراز تهدیدات آمریکایی‌ها داشته باشیم

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: باید در تراز تهدیدات آمریکایی‌ها اقدامات عملی داشته باشیم در غیر این صورت اقدام آمریکایی‌ها برای سران کاخ سفید تبدیل به یک رویه می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 07April 2019

باید اقدامات عملی در تراز تهدیدات آمریکایی‌ها داشته باشیم/ اتخاذ تصمیم قاطع وزارت امور خارجه و مجلس در برابر آمریکاسردار رسول سنایی‌راد مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درخصوص تصمیم آمریکا مبنی بر اینکه می‌خواهد نام سپاه را در لیست سیاه گروه‌های تروریستی قرار دهد، اظهار داشت: این ایده برای اولین بار نیست که از سوی دولتمردان آمریکا مطرح می‌شود؛ زیرا پیش از این نیز چنین موضوعاتی درباره سپاه و حزب الله لبنان عنوان شده؛ اما به نظر می‌رسد بر خلاف تصوری که دشمن دارد، مطرح کردن چنین ایده‌ای به محبوبیت بیشتر سپاه منتهی خواهد شد.

وی افزود: چون امروز در کاخ سفید افرادی هم، چون ترامپ و تیم او نشسته‌اند که در جهان اسلام با اشتباهات راهبردی مانند به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دفاع از اشغال جولان توسط این رژیم اشغالکر با نفرت مواجه هستند و در ایران نیز با خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها در معرض انزجار بیشتری قرار گرفتند.

سردار سنایی ادامه داد: این تصمیم می‌تواند بر وجاهت و محبوبیت سپاه هم در داخل و هم در خارج از کشور بیفزاید و علاوه بر این اقدام آن‌ها گویای اقدام موثر سپاه در مقابله با سیاست استکباری و ضد انسانی کاخ سفید نیز محسوب می‌شود؛ بنابراین اتفاق خاصی که بخواهد بر توان سپاه اثر منفی بگذارد، روی نخواهد داد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه درباره اقدام متقابلانه‌ای که یکی از نمایندگان مجلس به آن اشاره کرده است، هم گفت: امروز اگر داعش در منطقه شکل می‌گیرد و مناطقی را اشغال می‌کند نتیجه حمایت‌های مستقیم آمریکایی‌هاست و این هم موضوعی است که مقامات آمریکایی به آن اذعان دارند؛ ولی اگر می‌بینیم که فعالیت گروه‌های تکفیری همچون داعش در منطقه به نتیجه منتهی نمی‌شود به دلیل حضور مستشاری سپاه در کمک به دولت‌های قانونی عراق و سوریه است.

وی تصریح کرد: البته در تراز تهدیدات آمریکایی‌ها ما هم باید اقدامات عملی داشته باشیم در غیر این صورت اقدام آمریکایی‌ها برای سران کاخ سفید تبدیل به یک رویه می‌شود.

سردار سنایی در ادامه بیان داشت: سپاه مطابق قانون اساسی کشورمان جزیی از نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود؛ به همین جهت این اقدام آمریکا نوعی مداخله و اهانت آشکار علیه یک نظام سیاسی مستقر به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها چنین اشتباهی را انجام دهند باید مجموعه‌هایی مانند وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی تصمیم‌های قاطعی علیه آن‌ها اتخاذ کنند؛ پس باید در سطوح دیپلماسی تصمیماتی مانند شکایت در مجامع بین‌المللی به عنوان یک راهکار گرفته و پی گیری شود.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار