جانشین فرمانده نزاجا خبر داد؛

اعزام یگان‌های مرکز آموزش تکاوران نزاجا به لرستان/ نصب سازه اصلی پل ارتباطی شهر پلدختر

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یگان‌های مرکز آموزش تکاوران نیروی زمینی ارتش ساعاتی قبل با تجهیزات مورد نیاز از تهران به سمت لرستان حرکت کردند و فردا صبح در مناطق مختلف مشغول انجام فعالیت می‌شوند تا روند لایروبی منازل و معابر سرعت بیشتری پیدا کند.
کد خبر: ۳۴۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ - 07April 2019

اعزام یکان‌های مرکز آموزش تکاوران نیروی زمینی ارتش به لرستان/ نصب سازه اصلی پل ارتباطی شهر پلدختربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات این نیرو در امدادرسانی به سیل‌زدگان لرستان اظهار داشت: روز گذشته به مرکز آموزش تکاوران نیروزی زمینی ارتش دستور حرکت به سمت لرستان را دادیم تا تیم‌های تازه‌نفس و پر انرژی وارد منطقه شوند و کار امدادرسانی و لایروبی با سرعت بیشتری انجام شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یگان‌های مرکز آموزش تکاوران نیروی زمینی ساعاتی قبل با تجهیزات مورد نیاز از تهران به سمت لرستان حرکت کردند و فردا صبح به مناطق مختلف تزریق می‌شوند تا روند لایروبی منازل و معابر سرعت بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه 70 درصد از شهر پلدختر زیر گل و لای ناشی از جاری شدن سیلاب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: منطقه غربی و قسمتی از منطقه شرقی شهر پلدختر که ارتفاع گل‌و‌لای در بخش‌ها از آن به دو تا سه متر هم رسیده، به ارتش محول شده است. از سه روز قبل کارکنان ارتش به صورت شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند و تاکنون هم روند لایروبی با سرعت خوبی صورت گرفته است.

امیر نعمتی یادآور شد: راه اصلی از جمله خیابان مطهری شمالی باز و قابل تردد شده است. با ادامه این روند و ظرف دو روز آینده وضعیت بهبود پیدا می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروزی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ساخت مجدد پل خیابان هفت تیر در شهر پلدختر با طولی بالغ بر 50 متر از سوی کارکنان ارتش، گفت: دو روز قبل سازه‌های این پل از بروجرد وارد پلدختر شد و کارکنان ارتش به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند. با اتمام راه‌اندازی این پل، تردد به سمت شرق و غرب شهر وضعیت بهتری خواهد داشت و کار امدادرسانی و لایروبی در سمت غرب پلدختر وضعیت روان‌تری پیدا می‌کند.

وی درباره اتمام راه‌اندازی این پل ارتباطی، تاکید کرد: همه تجهیزات فراهم شده و سازه اصلی پل انجام شده است و پیشرفت محسوسی در اجرای این پروژه داشتیم که حاصل کار شبانه روزی و بدون وقفه کارکنان ارتش است. این پل نیازمند استحکامات لازم و قطعات زیادی است تا در آینده مشکلی به وجود نیاید. قول دادیم این پل را ظرف 48 ساعت راه اندازی کنیم که ان‌شاءالله با نظارت و تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان در همین مدت زمان به پایان می‌رسد و روند امدادرسانی تسریع می‌یابد.

سرتیپ نعمتی همچنین به استقرار پایگاه ثابت ارتش در شهر پلدختر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانده قرارگاه غرب، مسئولیت تقسیم نیروها در بخش‌های مختلف را بر عهده گرفته و ارشد نظامی ارتش در استان فارس هم هماهنگی‌های لازم با مسئولان شهری و استانی و امور مربوط به امدادرسانی در پلدختر را انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین درباره راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در پلدختر گفت: روز گذشته 2400 نفر از هموطنان پلدختری به این بیمارستان مراجعه کردند و از امکانات رادیولوژی، آزمایش و دیگر خدمات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهر معمولان نیز یادآور شد: بیمارستان صحرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش هم وارد منطقه شد و این بیمارستان در معمولان مستقر می شود. این بیمارستان انواع و اقسام تجهیزات لازم برای خدمات رسانی را در اختیار دارد که دیروز از پلدختر عازم معمولان شد.

امیر نعمتی به ادامه روند امدادرسانی به روستاهای صعب العبور شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: در چندین منطقه، تیپ 65 نوهد با قایق روند امدادرسانی را در روستاها پیش می‌برند. بالگردهای هوانیروز نیز جابه‌جایی نفرات و تجهیزات ادارات آب، گاز و برق را در مناطق صعب‌العبور انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی و انجام امور اورژانسی در زمینه‌های مختلفی برای کمک‌رسانی به مردم در حال انجام است تا مردم در منازل تخریب نشده مستقر شوند و وضعیت بهبود یابد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره تأمین اقلام مورد نیاز نیز خاطرنشان کرد: تأمین اقلام در روستاهایی که راه ارتباطی ندارند، توسط ارتش صورت گرفته است.

وی افزود: بلافاصله پس از ورود اقلام مورد نیاز و اهدایی مردم به خرم آباد، روند توزیع و امدادرسانی انجام می‌شود. بخشی از اقلام هم در پادگان‌های ارتش تأمین و از طریق پایگاه ارتش در پلدختر و معمولان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها