عضو شورای شهر استان یزد:

همدلی التیام‌بخش هموطنان سیل‌زده است

سپنتا نیکنام با بیان اینکه همدلی و کمک مردم ایران التیام‌بخش سختی‌های حوادث است، گفت: توزیع اقلام در بین سیل‌زدگان توسط هلال احمر با نظم خوبی انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ - 07April 2019

به گزارش دفاع پرس از یزد، سپنتا نیکنام عضو شورای شهر استان پس از بازدید از مناطق سیل زده لرستان و ایلام، با حضور در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار داشت: دیدن خسارت‌های واقع شده بسیار دردناک بود ولی آنچه که باعث التیام این صحنه‌ها می‌شد، همدلی مردم ایران بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد:  لازم است از تمام مردم ایران تقدیر و تشکر کنیم که همواره در چنین مواقعی این همدلی بالای خود را به رخ می‌کشند.

نیکنام خاطرنشان کرد: از دولت، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای امدادی و سایر نهادها هم در صحنه و مناطق خسارت دیده بودند و سعی می‌کردند که با تمام توان نسبت به رفع مشکلات قدم بردارند.

وی تصریح کرد: دیدن این صحنه‌ها در مرحله اول این تلنگر را به من زد که نسبت به حفظ حریم‌های شهری بیش از پیش توجه داشته باشیم، چرا که بسیاری از خسارت‌هایی که در این سیل‌ها به وقوع پیوست عدم توجه به رعایت حریم‌های رودخانه‌ها بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: ما باید بحث رعایت حریم‌ها و همچنین استحکام ساختمان‌ها را با جدیت دنبال کنیم و از وقوع خسارت در حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.

نیکنام با بیان اینکه از استان یزد سعی شده بود که بهترین خدمات و امکانات برای کمک به حادثه دیدگان سیل به مناطق اعزام شوند گفت: به نظر می‌رسد لازم است افرادی که به عنوان نیروهای امدادی و کمک‌رسان در این حرکت حضور داشتند و به مناطق سیل زده اعزام شده بودند تقدیر شود.

وی افزود: از رودخانه دقیقا به میزان 100 متر که می‌رفتیم بناها سالم بودند و این دقیقا نشان دهنده عدم رعایت حریم رودخانه و خسارت‌های ناشی از آن است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد افزود: نحوه اطلاع‌رسانی که در حال انجام است شاید سبب اتلاف برخی از کمک‌های مردمی شود و موادی که اولویت ندارد به جای مواد اولویت‌دار ارسال شود.

نیکنام عنوان کرد: نحوه کمک‌رسانی از سوی هلال احمر با نظم بسیار خوبی و با صدور دفترچه توزیع اقلام انجام می‌گرفت ولی برخی کمک‌هایی که به صورت متفرقه توزیع می‌شد، اصلا نظم و برنامه‌ریزی دقیقی نداشت.

وی بیان کرد: مدیر بحران شهرداری در چنین مناطقی اعزام شود تا از نزدیک مشکلات و بحران‌ها را مشاهده کند و بتوانند با حضور در چنین حوادثی، بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار