مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

خسارت سیل به راه‌های مازندران ۵ هزارمیلیارد ریال اعلام شد

«سید محمد نظری» خسارت‌های ناشی از سیل به زیرساخت‌های حوزه راهسازی استان مازندران را حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ - 08April 2019

خسارت سیل به راه‌های مازندران 5 هزارمیلیارد ریال اعلام شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد نظری» مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت: بر اثر سیل، ۵۲ کیلومتر از راه آسفالته اصلی و روستایی این استان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین سیل ۱۹ دستگاه پل اصلی و فرعی را در مازندران تخریب و یا بین ۱۰۰ تا ۳۰ درصد خسارت دیدند که نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

این مسئول ایجاد رانش در ۳۷۲ نقطه محور‌های استان از جمله محور اصلی «سوادکوه» (قائمشهر - تهران) را از دیگر خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در حوزه راهسازی بیان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از رانش بیشتر محور «سوادکوه» در حوزه استحفاظی شهر «زیرآب» که براثر نفوذ آب به دیوار ایجاد شد، مشاوران سرگرم بررسی چگونگی جلوگیری از این نفوذ و تثبیت دیواره هستند.

نظری اظهارداشت: هم‌اکنون محل رانش با علایم و نیوجرسی برای جلوگیری از انسداد این محور و ترافیک با ایمن‌سازی تردد برقرار است و با کاهش ناپایداری جوی نسبت به ترمیم و احداث دیوار اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در منطقه حضور فیزیکی دارد و سرگرم ساماندهی پل‌ها و تزریق بتن به برخی پل‌های در معرض آسیب هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، افزایش ارتفاع دیواره‌های حفاظتی حاشیه محور «سوادکوه» و اجرای عملیات شمع‌کوبی برای تثبیت دیواره‌ها را از برنامه‌های آتی برای جلوگیری از رانش این محور بیان کرد.

سیل اواخر اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ طبق آخرین گزارش شورای هماهنگی مدیریت بحران، به مازندران ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت زد که بیشترین خسارت‌ها به حوزه راه‌ها و کشاورزی است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار