نماینده ولی فقیه در استان کرمان تأکید کرد؛

ضرورت کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با کمک دیگر دستگاه‌ها

حجت‌الاسلام «حسن‌ علیدادی سلیمانی» با اشاره به اینکه هرچه میزان ورودی پرونده به محاکم کاهش پیدا کند، ارزشمند است، گفت: مسئول کاهش ورودی پرونده‌ها عمدتا دستگاه قضایی نیست، دستگاه‌های دیگر هستند؛ لذا اگر آن‌ها کارشان را خوب انجام دهند، زحمت دستگاه قضایی کم می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ - 08April 2019

به گزارش دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام «حسن‌ علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان کرمان، در دیدار با رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: دادگستری استان کرمان در سال گذشته موفقیت‌های خوبی داشته که جای تقدیر دارد و قوه قضائیه با تغییر مدیریت عزم خود را جزم کرده تا شاهد اتفاقات بهتری در این سیستم باشیم.

امام جمعه کرمان با تقدیر از زحمات آیت‌الله «آملی لاریجانی» رییس سابق دستگاه قضایی کشور، گفت: برای آیت‌الله رئیسی ریاست جدید قوه قضائیه که عالمی باانگیزه و از خانواده دستگاه قضا است، آرزوی موفقیت می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به جایگاه ارزشمند قضاوت در اسلام و حکومت دینی اشاره و تصریح کرد: قضات، اطباء حوزه سلامت مدیران و امنیت کشور هستند، کاری که یک پزشک در زمینه جسم انسان انجام می‌دهد، یک قاضی و یا یک مسئول در سلامت جامعه یا امنیت در حوزه‌های مختلف جامعه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هرچه میزان ورودی پرونده به محاکم کاهش پیدا کند، ارزشمند است، گفت: مسئول کاهش ورودی پرونده‌ها عمدتا دستگاه قضایی نیست، دستگاه‌های دیگر هستند؛ لذا اگر آن‌ها کارشان را خوب انجام دهند، زحمت دستگاه قضایی کم می‌شود.

امام جمعه کرمان سرعت در امر رسیدگی به پرونده‌های قضایی را یک ارزش دانست و گفت: باتوجه به این‌که در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، ضرورت دارد ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند تا شاهد اطاله دادرسی نباشیم و هرچه می‌توانیم پرونده مختومه شود و تعداد پرونده‌های مختومه بالا رود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که مورد تاکید و از اهمیت زیادی برخوردار است، این است که پرونده‌ها با دقت و عدالت کامل رسیدگی شوند تا وقتی که در پیشگاه خداوند پاسخگو هستیم، بتوانیم از تصمیمی که گرفته‌ایم دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان بر همدلی و همکاری بیشتر مسئولان در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: درست است که قاضی مستقل است و خود وی تصمیم می‌گیرد و مسئولیت رای نیز چه از نظر قانونی و چه در پیشگاه خداوند با خود قاضی است؛ اما هر چه وحدت، همدلی و همکاری در این دستگاه عظیم و عزیز بیشتر باشد، طبیعی است کارآمدی آن بالا می‌رود، مخصوصاً دستگاه قضایی که گستردگی کار آن قابل توجه است و شورای قضایی استان باید یکی از تجلی‌های وحدت همدلی و همراهی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها