نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

تشکیل شورای عالی هنر ضروری است

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: برای ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با هنر تشکیل شورای عالی هنری غیر رسمی با حضور هنرمندان و دستگاه‌های مربوط ضروری و باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۳۴۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ - 08April 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز (دوشنبه 19 فروردین ماه) در دیدار با شماری از هنرمندان بوشهری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای ساماندهی فعالیت های مرتبط با هنر تشکیل شورای عالی هنری غیر رسمی با حضور هنرمندان و دستگاه های مربوط باید مورد توجه باشد.

وی گفت: در این راستا خط مقاومت هنری باید حفظ و متناسب با شرایط فرارو برای آن برنامه ریزی شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: امروز امپریالیزم هنری بعنوان بزرگ ترین سلاح کشتار مردم به شمار می رود و دلیل این بزرگی رسانه های بی شمار به خدمت گرفته شده از سوی آنهاست.

صفایی بوشهری تاکید کرد: در کنار همه فعالیت ها باید اعتبار لازم برای مقابله با امپریالیزم هنری و استکبار هنری پیش بینی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت اقتصادی حوزه های کاری به فراموشی سپرده می شود در ارتباط با هنر باید به سمت خودکفایی اعتباری هنر حرکت کرد.

صفایی بوشهری اظهار داشت: انسان برای تولید کار هنری باید برنامه ریزی و مسئولان نیز حداقل ها را برای آنها فراهم کنند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: هنر زیباترین شکل داشته و داده یک شخص است و انجام هر کاری بدون آرایه های هنری و محتوایی در درون کار توقف ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: از ابتدای تاریخ خط هنر انقلابی، مردمی و آیینی ایجاد شده و عمومی کردن خیزش تولید هنر در همه عرصه ها از جمله رهاورد انقلاب اسلامی در بخش هنر است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر از جمله استانهای موفق درعرصه هنر است گفت: در تاریخ کاوی شعر مشخص شده از زمان تمدن ایلامی در بوشهر شعر سروده شده است.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت راه اندازی موزه های هنر، انجمن رشته های هنری مختلف با هدف ایجاد کرسی های نظریه پردازی تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار