سردار زاهدیان در نشست خبری خبر داد؛

جمع‌آوری ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح تهران/ ستاد مبارزه با مواد مخدر سال گذشته ۱۵ شهید تقدیم نظام کرد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح تهران جمع‌آوری شده است، گفت: سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر ۱۵ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.
کد خبر: ۳۴۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ - 09April 2019

جمع‌آوری 12 هزار معتاد متجاهر در سطح تهران/ ستاد مبارزه با مواد مخدر سال گذشته 15 شهید تقدیم کرده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدمسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظم و امنیت، مدافع حرم و مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر ۱۵ شهید به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

وی ادامه داد: ۶۷۵ تن انواع مواد مخدر در سال گذشته کشف شد و دستگیری‌ها نیز سه درصد افزایش داشت.

سردار زاهدیان گفت: سال گذشته ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سطح تهران جمع‌آوری و به مراجع مورد نظر تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح تهران جمع‌آوری شده است، افزود: امروز وضعیت منطقه هرندی تهران تغییر کرده است؛ چرا که در این منطقه امنیت نسبی و مناسبی ایجاد شده است. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اگر مراکز نگهداری معتادان متجاهر در کشور افزایش یابد، پلیس آمادگی دارد که تمامی معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تولید شیشه در افغانستان شدت پیدا کرد، گفت: محموله‌های سنگین شیشه را در نوار مرزی شرق کشور کشف کردیم. همچنین در سال گذشته یک محموله ۴۲۰ کیلویی شیشه کشف شد که چنین موردی بی سابقه بوده است.

سردار زاهدیان گفت: کشفیات شیشه در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ دو برابر افزایش داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص برنامه این پلیس در داخل کشور گفت: در سال گذشته دو هزار مدرسه تحت پوشش پلیس قرار گرفت و در اطراف این مدارس سه تن انواع مواد مخدر کشف شد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سطح ایمنی در محیط‌های آموزشی، پارک‌ها و... را افزایش دهیم، می‌توانیم پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰ هزار نفر در سراسر کشور در اطراف مدارس دستگیر شدند و به مراکز قوه قضائیه تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: شیوع مصرف مواد مخدر بین سنین ۱۹ تا ۲۵ سال است. مواد مخدر گل بیشتر در بین دانشجویان و جوانان مصرف می‌شود که در این زمینه تحقیقاتی در حال انجام است و نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات ما در حوزه مواد مخدر به قدری مؤثر بوده که دشمنان به دنبال این هستند که اقدامات جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند، گفت: کاری که در محله هرندی انجام شده کاری بزرگ بوده است که رسانه‌های معاند به دنبال کوچک نشان دادن آن است.

سردار زاهدیان افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است و کشفیات ما در جهان در سطح بالایی است و شاید هیچ کشوری نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد که می‌تواند همپای ایران در این حوزه وارد شود.

وی درباره حضور پلیس مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی افزود: خوشبختانه ما از یک سال پیش حضور فعالی در فضای مجازی داشته‌ایم که در سال گذشته با رصد کامل توانستیم باند‌های مختلف مواد مخدر و کسانی را که تبلیغ فروش بذر مواد مخدر می‌کردند، دستگیر کنیم؛ همچنین در یک سال گذشته ۷۰ گروه دستگیر شدند.

سردار زاهدیان با بیان اینکه پلیس ما امروز یک پلیس دانش‌محور است، گفت: با اشراف اطلاعاتی در سال گذشته برخورد‌های خوبی با باند‌های مواد مخدر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: امروز برخی تجهیزات باید از خارج از کشور وارد شود؛ اما به دلیل تحریم‌ها آن‌ها را به ما نمی‌دهند.

سردار زاهدیان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۲ تن انواع مواد مخدر کشف شده است؛ فعالیت‌های ما بیشتر در شرق و جنوب شرق کشور است و بیشترین کشفیات را در این مناطق داشتیم.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۷۰ درصد کشفیات ما با اشراف اطلاعاتی انجام می‌شود و هرچه کار اطلاعاتی ما بیشتر شود، خسارت ما کمتر خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ باند اصلی که در سطح کشور فعالیت داشتند، منهدم و عناصر آن دستگیر شدند؛ همچنین برخی از شبکه‌های واردکننده ضربات جدی دیدند و نابود شدند.

سردار زاهدیان گفت: در سال گذشته یکی از باندهایی که از بین رفت باند حامل یک تن و ۱۲۰ کیلوگرم مرفین بود که منهدم و بیش از صد میلیارد از اموال آن‌ها مصادره شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی سه روز گذشته چند کیس مواد مخدر کشف شدند، گفت: در چند روز گذشته یک تن و صد کیلو مرفین در ساوه کشف شدند؛ دو روز گذشته در اصفهان محموله ترانزیتی سیب زمینی که قصد انتقال یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک به پاکستان را داشت کشف شد، همچنین شب گذشته یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان کشف شد.

سردار زاهدیان گفت: هم‌اکنون ۶۵۰ هزار نفر در مراکز سروش پلیس نگهداری می‌شوند؛ این در حالی است که ظرفیت پلیس دو هزار نفر است.

وی ادامه داد: هزینه نگهداری هر فرد معتاد در این مرکز ۱۵ هزار تومان است که بخشی از آن را ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌پردازد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار