روایت عکاس دفاع مقدس از دفاع مردمی این روزهای مردم خوزستان+ عکس

بهرام محمدی فرد از عکاسان دوران دفاع مقدس به روایتی از دفاع مردم سوسنگرد در مقابل دشمن بعثی و مقایسه آن با این وقایع این روزهای خوزستان پرداخته است.
کد خبر: ۳۴۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 09April 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «بهرام محمدی فرد» از عکاسان دفاع مقدس است که در زمان جنگ تحمیلی بارها به مناطق عملیاتی سفر کرد او بیشتر عمر عکاسی اش را در جبهه ها جنگ گذراند و 2 سال ابتدای جنگ را همراه با دکتر مصطفی چمران در ستاد جنگ های نامنظم حضور داشت. او در عملیات خیبر دچار موج گرفتگی و چندین بار مجروح شیمیایی شد.

روایت عکاس دفاع مقدس از دفاع مردمی این روزهای مردم خوزستان+ عکس

محمدی فرد با انتشار عکسی از شهر سوسنگرد در دوران دفاع مقدس، در یادداشتی به مقایسه دفاع مردمی روزهای اخیر خوزستانی ها از شهرهای خود مقابل سیلاب با دفاع مردم شهر سوسنگرد مقابل دشمن بعثی پرداخته است. روایتی جالب که آن را در ادامه می خوانید.

سوسنگرد را عراق دو بار اشغال کرد و هر بار چند روزی بیشتر دست عراقی‌ها نماند. بار دوم که شهر از محاصره خارج شد را یادم هست، دویست تا سیصد نفر از مدافعان ارتشی و سپاهی و بسیجی کار لشکر عراق را با آن توانمندی، یکسره کردند. باران می‌بارید و خوب یادم هست چه سرسختانه و جسور، بچه‌ها می‌جنگیدند و کوچه و به کوچه شهر را پاکسازی می‌کردند.

از آن هجوم ناجوانمردانه، تانکی تکیده و عکس‌ها و فیلم‌هایی باقی مانده که یادمان نرود، روزگار سختی را با همدلی یکدیگر گذرانده‌ایم. من دیگر پیر شده‌ام و جانی برای هم‌قدمی با مدافعان خوزستان برایم نمانده است. تصاویر تلویزیونی امروز خوزستان را می‌بینم و مدام چشمان خیسم را با همان آستینم که قبل‌ترها در گرمای خوزستان عرق‌ پیشانی‌ام را خشک می‌کردم، پاک می‌کنم تا مانع دیدنم نشود.

من پیر شده‌ام و فقط همین عکس و این تانک عراقی را برای شما دارم. تصویری که شاید دوباره یادمان بیاورد که ما هماره حادثه‌ها را به دور از حاشیه‌های سیاسی و کاستی‌های مدیرانش به حماسه تبدیل کرده‌ایم، حماسه‌ای که برای این سرزمین و تمدنش خواهد ماند...

هر كسی هر چه می‌تواند برای ایران کم نگذارد. همه كمك كنیم، تا روزگاری به امروزمان ببالیم...

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها