در نشستی با هماهنگی خبرگزاری دفاع‌ مقدس؛

جانبازان ۳۰ سال پس از جنگ از مشکلات و دغدغه‌های امروز خود می‌گویند

در نشستی با هماهنگی خبرگزاری دفاع‌ مقدس؛ و در آستانه ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع)، تعدادی از جانبازان به نمایندگی از جانبازان کشور به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.
کد خبر: ۳۴۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ - 10April 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: برای همه آن هایی که  از نعمت سلامتی برخوردار هستند تصور یک روز کامل نشستن بر روی صندلی، یا قطع یکی از اعضای بدن مثل دست یا پا و یا ساعت ها ندیدن دنیای پیرامون دور از ذهن است، حال آنکه تصور بیش از 30 سال تحمل سختی و رنج ناشی از مجروحیت حتی ممکن است به ذهنمان هم خطور نکند، برای جانبازانی که امروز سن و سالی از آن ها گذشته دیگر نشستن روی ویلچر یا استفاده از اعضای بدن مصنوعی اگرچه به چشم ما عادی جلوه می کند اما برای آن ها روایت یک عمر زندگی با سختی و مشقت است که تنها ایمان به انجام تکلیف برای حضور در میدان سخت دفاع از کشور باعث شده که بر این سختی ها غلبه کنند.

جانبازان از مشکلات و دغدغه های خود می‌گویند

نامگذاری روز جانباز در سالروز میلاد حضرت اباالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز واقعه کربلا، بهانه خوبی‌است تا یادی کنیم از بلندقامتان تاریخ ایران اسلامی که مردانه در مقابل دشمن ایستادند تا ملتی برابر بیگانگان سر خم نکنند. علیرغم تصور عامه مردم با گذشت چند دهه از جنگ و واگذاری رسیدگی امور ایثارگران به بنیاد شهید اما هنوز جانبازان که از مهمترین گروه های ایثارگری محسوب می شوند با مشکلات زیادی دست به گریبان هستندف مشکلاتی که حتی اگر به ظاهر کوچک و پیش پا افتاده باشد اما زندگی جانباز و فعالیت های او را دچار سختی و مشقت فراوان می کند. به عنوان مهمترین گروه های ایثارگری نیازمند توجه جدی در مسائل مربوط به خود هستند اما هنوز با مشکلات زیادی دست به گریبانند که همین مشکلات آنان را با سختی های زیادی در زندگی روزمره مواجه می کند، بخشی از این مشکلات در اثر عدم توجه مسوولان و بخشی دیگر به دلیل نبود ساختارهای درست، الزامات قانونی و نبود مدیریت درست در توزیع مناسبت امکانات است.

در آستانه سالروز میلاد حضرت عباس (ع) خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس مهمان چند تن از جانبازان سرافراز در قالب میزگردی برای بررسی بیشتر مشکلات و دغدغه‌های آنان شد. جانبازانی که هر کدام از اعضای یکی از انجمن های «راست قامتان» متشکل از جانبازان قطع عضو، «جانبازان نخاعی»، «جمعیت آزادگان دفاع مقدس» از جمله مجموعه های مردم نهاد هستند که در کنار نهادها و ارگان های مسوول به امور ایثارگران به ویژه مسائل و مشکلات جانبازان می پردازند  این تشکل ها در قالب مجموعه بزرگتری با عنوان شبکه ملی ایثارگران فعالیت می کنند. در طول صحبت شوخی های جانبازان چاشنی صحبت هایمان می شود و گفت‌وگو را شیرین‌تر می کند، حسین اسرافیلی جانباز 70 درصد قطع نخاعی و از اعضای فعال انجمن جانبازان قطع نخاعی کشور که در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت های چشمگیری دارد در میان بحث به جمع جانبازان حاضر در جلسه اضافه شده و این نکته را متذکر می شود که با توجه به سیل اخیر در کشور و گرفتار شدن بسیاری از مردم اولویت بحث امروز کشور رسیدگی به مشکلات سیل زدگان است و اگر جمع حاضر برای بیان مشکلات جانبازان کنار یکدیگر جمع شده اند به بهانه سالروز میلاد حضرت ابوالفضل و روز جانباز است در غیر این صورت حتی بحث مشکلات جانبازان در شرایط کنونی درست نیست. موضوع سیل زدگان آنچنان در روزهای اخیر جدی شده که اثر آن را در صحبت های نمایندگان جانبازان هم می بینیم و بارها در اواسط صحبت جانبازان به دنبال پیگیری و اطلاع از برنامه های آقای اسرافیلی برای سیل زدگان با وی صحبت می کنند.

جانبازان از مشکلات و دغدغه های خود می‌گویند

دکتر حسن ابوطالبی از جانبازان قطع نخاعی، حسن بهمرامی از جانبازن قطع عضو، جواد استوار از جانبازان قطع عضو، حمید رضایی از مجموعه فرزندان شاهد و ایثارگر، عبدالرحیم فرخ سهراب از جمعیت آزادگان دفاع مقدس به نمایندگی از آزادگان دفاع مقدس که همه آنان به دلیل تحمل شرایط سخت اردوگاه های عراق به نوعی جانباز دفاع مقدس محسوب می شوند و حسین اسرافیلی در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مربوط به جانبازان پرداختند.

نبود مدیریت درست منابع مالی در بنیاد شهید، دغدغه‌مند نبودن مدیران و مسوولان نسبت به رسیدگی به امور ایثارگران، تنگ نظری ها و فرهنگی بودن مشکلات اصلی مربوط به ایثارگران از جمله سرفصل های مطرح شده در این نشست بود که هرکدام از اعضاء به صحبت درباره آن پرداختند.

مشروح این نشست به زودی در خبرگزاری دفاع پرس منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها