سردار تمیزی تشریح کرد؛

اقدامات مهندسی بنیاد تعاون وزارت دفاع در مناطق سیل‌زده کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اقدامات این سازمان در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 10April 2019

اقدامات مهندسی بنیاد تعاون وزارت دفاع در مناطق سیل‌زده کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علیرضا تمیزی» مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع در تشریح اقدامات این سازمان در جریان سیل اخیر در بخش‌هایی از کشور، اظهار داشت: بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بر اساس نیاز‌ها و امکانات موجود با اعزام ۱۰۰ نیرو و ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به منطق سیل‌زده تلاش کرد با انجام اقدامات مهندسی، زیرساختی و بازکردن مسیر‌های مسدود، روند خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده را با هماهنگی مدیریت بحران کشور تسریع دهد.

وی ادامه داد: در منطقه سیل‌زده خوزستان و به طور ویژه شهرستان خرمشهر و شهر کارون، ۳۲ نفر از این مجموعه به صورت شیفت‌های شبانه‌روزی و با بکارگیری ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین اعزامی از سوی بنیاد تعاون خدمات شایسته‌ای همگام با سایر دستگاه‌های کشوری و لشکری به انجام رساندند.

سردار تمیزی افزود: در استان لرستان با اعزام نیر و ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به این مناطق مسیر روستا‌های کوهدشت شمالی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر بازگشایی شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در خراسان شمالی، گلستان و مازندران، یادآور شد: مجموعاً ۱۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به این مناطق جهت کمک به سایر نهاد‌ها و همچنین امدادرسانی به مردم و اجرای عملیات مهندسی اعزام شدند.

مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در منطقه سیل‌زده جوانرود استان کرمانشاه نیز با اعزام نیرو به همراه ۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین روند امداد رسانی به این مناطق تسریع پیدا کرد.

سردار تمیزی به نقش ویژه بنیاد تعاون ودجا در بارگیری، حمل و تخلیه خودرو‌های صدمه دیده در محدوده دروازه قرآن شیراز نیز اشاره کرد و گفت: با کمک ماشین‌های سنگین، تخلیه و بازسازی این محدوده برای برقراری تردد عادی به سرعت انجام شد. همزمان با ایجاد شیفت‌های شبانه‌روزی و کمک‌رسانی ۲۴ ساعته به منطقه سعدیه شیراز، به این محدوده نیز خدمات رسانی انجام شد.

وی اضافه کرد: بازگشایی مسیر مسدود ناشی از آب‌گرفتگی منطقه جوادیه شیراز، لایروبی رودخانه ورودی به شیراز از طرف منطقه خرامه، بازگشایی مسیر آب در ورودی تونل سعدی، کمک‌رسانی به مناطق شهرک صدرا و بلوار حافظ شیراز و کمک به بازگشایی جاده‌ها در شهرستان سوادکوه استان مازندران، بکارگیری تعداد زیادی دستگاه کامیون و جرثقیل و تریلی جهت بارگیری و حمل ماشین‌های صدمه دیده، همکاری با اداره کل مهندسی مازندران و گلستان و ارسال ماشین آلات مورد نیاز، همکاری با وزارت راه و شهرسازی و ترمیم دیواره‌های سد وشمگیر در استان گلستان از مهمترین اقدامات این سازمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها